וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: שחקני הנבחרת יצהירו נאמנות למדינה

פנחס וולף

30.10.2011 / 8:29

על רקע ההערכה כי בהרכב נבחרת ישראל ישחקו העונה 4-6 שחקנים ערבים, יגיש ח"כ מיכאל בן ארי הצעת חוק שתחייב שחקני נבחרות ישראל לשיר את ההמנון ולהצהיר נאמנות למדינה ולסמליה

יוזמת "אזרחות – נאמנות" חדשה בכנסת. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) צפוי להגיש היום (ראשון) הצעת חוק הקוראת לחייב את שחקני נבחרת ישראל בענפי הספורט השונים לשיר את המנון המדינה בעת השמעתו בתחרויות ובמשחקים בינלאומיים. בנוסף, מבקשת הצעת החוק לחייב כל שחקן בנבחרת ישראל לחתום על הצהרת נאמנות למדינת ישראל, לסמליה ולערכיה היהודים והדמוקרטיים.

בן ארי סיפר לוואלה! חדשות כי היוזמה להצעת החוק הגיעה בעקבות הפרסום בוואלה! ספורט בשבוע שעבר, ולפיו הצפי הוא כי ארבעה עד שישה מהשחקנים שישתתפו בהרכב נבחרת ישראל בכדורגל הם ערבים. "הצעת חוק זו נולדה בעקבות ההצטרפות של שחקנים מוכשרים בני מיעוטים וכאלה שאינם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית, לנבחרות ישראל השונות ומשתתפים בתחרויות בינלאומיות המייצגות את מדינת ישראל", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

עוד נכתב בדברי ההסבר כי "אין ספק שהזכות לייצג את ישראל היא זכות גדולה, ומי שנפלה זכות זו בחלקו צריך לדעת לכבד את ההמנון הלאומי, את הדגל, ואת ערכיה של מדינת ישראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית. דברים אלה מקבלים תוקף משנה של חומרה לנוכח תופעות של זלזול בדגל ובהמנון הלאומי ובמדינת ישראל מצד נציגים רשמיים של המדינה".

לדברי בן ארי, "לא ייתכן מצב בו שחקן, מוכשר ככל שיהיה, לא ידע לשיר את ההמנון הלאומי, או חמור מכך, יתראיין בארץ ובעולם וייצא נגד המדינה, כפי שעשו יוצרי הסרט עג'מי, שזכה למימון ממנה, אך יוצריו ירקו לבאר ממנה שתו, ויצאו בחריפות נגד מדינת ישראל בבמות בינלאומיות".

"מן הראוי לזכור כי ההתאחדויות השונות בישראל מקבלות את מימונן העיקרי ממדינת ישראל, ולמעשה המדינה משקיעה בטיפוח הספורט, במתקנים השונים ואף בתקצוב ישיר שניתן לאגודות הספורט ולהתאחדויות השונות", אמר בן-ארי. "אשר על כן, בהתאם להצעת החוק, בנבחרת ישראל ישחקו רק שחקנים המכבדים את מדינת ישראל ומכירים בכך שמדובר במדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד בנושא:
השלב הבא: 4-6 ערבים בהרכב נבחרת ישראל
דיכטר מאתגר את נתניהו: יזם חוק "מדינת הלאום היהודי"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully