וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים ברוחם: בני 70 יזמו פיגוע ביולוגי בארה"ב

ארבעה חברי מיליציה בצפון ג'ורג'יה מואשמים כי תכננו פיגועים נגד הממשל, רכשו נשק ומטענים, הכינו "רשימת חיסול" וניסו לייצר את הרעלן ריצין. לא ברור בשלב זה מה בדיוק היו מניעיהם

אף פעם לא מאוחר להתחיל: ארבעה חברים במיליציה מקומית שפעלה בצפון מדינת ג'ורג'יה בארצות הברית, כולם סביב גיל 70, הואשמו הלילה (רביעי) בבית משפט באטלנטה בקשירת קשר להשגת מטעני חבלה, חומרי נפץ וחומרים ביולוגיים, במטרה להוציא לפועל פיגועים ולפגוע בגורמי ממשל. כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב. לא ברור בשלב זה מה בדיוק היו המניעים של הארבעה, שנעצרו באחרונה על ידי הבולשת הפדרלית, FBI, ואמורים להופיע היום לראשונה בבית המשפט.

לפי המידע המופיע באישומים, הארבעה - פרדריק תומס בן ה-73, דן רוברטס בן ה-67, ריי אדמס בן ה-65 וסמואל קראמפ בן ה-68, תושבי העיירות קליבלנד וטוקואה - החלו לתכנן "מבצעים חשאיים" במרץ השנה, ובין היתר ניסו לרכוש חומרים ולייצר בעזרתם רעלן קטלני מסוג ריצין. באחת הפגישות ביניהם, הציג תומס "רשימה שחורה" של פקידי ממשל שיהיו יעד לחיסולים. "הייתי כבר במלחמה, כבר לקחתי חיים, ואני יכול לעשות זאת שוב", אמר תומס לסוכן חשאי של ה-FBI, לפי מסמכי התביעה.

עוד עולה מהתביעה, כי בחודשים מאי ויוני קנו תומס ורוברטס מהסוכן החשאי מטען חבלה ומשתיק-קול, ואף סיפרו לו כי בכוונתם להשתמש בהם נגד משרדים של הממשל הפדרלי. קראמפ, נטען, תכנן לייצר כ-5 ק"ג ריצין, ולפזר את החומר, הקטלני גם במינונים קטנים, באטלנטה ובערים נוספות בארה"ב. אדמס, לפי האישומים, לימד אותו את הנוסחה לייצור ריצין והציע לו דרכים לרכוש את החומרים הדרושים לכך.

בהודעה מטעם התביעה נאמר כי המקרה "מהווה תזכורת לכך שעלינו לעמוד על המשמר ולהגן על ארצנו, גם מפני איומים הגדלים בתוכה". במשפחות העצורים הכחישו הכל בתוקף. בשיחה עם כתב סוכנות AP, כינתה שרלוט תומס, אשתו של פרדריק, את האישומים "שטויות", וציינה כי בעלה היה חייל בצי במשך 30 שנה, ו"לעולם לא יעז לפעול נגד מדינתו". גם מרגרט רוברטס, אשתו של דן, אמרה כי לבעלה "אין דבר נגד הממשלה" וכי "לא יעז לפגוע באיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully