וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם: המדינה תפצה את משפחתה של ענבל עמרם

גלעד גרוסמן

1.11.2011 / 18:16

עמרם נחטפה ע"י גנב רכב שרצח אותה והשאיר את גופתה בשדה. ביהמ"ש קבע כי המשטרה התרשלה בחיפושים וכעת תשלם המדינה פיצויים בסך כ-3 מיליון שקל. חנניה עמרם: שום סכום לא יחזיר את בתי

חמש שנים לאחר שבתם ענבל נרצחה על ידי גנב רכב וננטשה בשדה, המדינה תפצה את בני משפחת עמרם: על פי הסכם שהושג בין הצדדים, תקבל המשפחה פיצויים בסך של שלושה מיליון ו-50 אלף שקלים. ההסכם נחתם לאחר שבית המשפט הפנה את הצדדים להליך של גישור, לאחר שלפני כשנה נקבע כי המשטרה התרשלה בטיפול בתלונת בני משפחתה על היעלמותה של ענבל ובחיפושים אחריה בליל הירצחה. ההסכם הוגש הערב לבית המשפט, שצפוי לאשר אותו בדיון שיתקיים מחר בבוקר.

אביה של עמרם, חנניה, אמר הערב כי "הכסף הוא לא באמת הנושא החשוב כאן. שום סכום בעולם לא יפצה אותי ולא יחזיר לי את הבת שלי. מה שחשוב היה פסק הדין, שקבע ללא ספק שענבל הייתה בחיים עד שעות הבוקר ושהתרשלות המשטרה בעצם גרמה למותה. ההסכם הזה מביא את התביעה לסיומה, אבל אנחנו בכלל לא היינו מעורבים בנושא הכספי, השארנו את זה לעורכי הדין".

לדבריו, תשלום הפיצויים אינו צעד מספק, מכיוון שהשוטרים שהתרשלו בערב הרצח לא הועמדו לדין. "הסכום הזה אולי יגרום באפן חלקי לכך שלא יחזרו על טעויות כאלה, אבל לי מפריע שלא מוצה הדין עם השוטרים שהתרשלו, ולדעתי עד שזה לא יקרה המצב לא יתוקן. בצבא על אי אמירת אמת הולכים הביתה, וכאן, במקרה של אובדן חיי אדם, לא עושים כלום. ללא זה לא תהיה הרתעה. לתת את הדין זה לא רק לשלם פיצוי, אלא גם למצות את הדין עם אותם שוטרים, למען יראו וייראו".

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה קיבל לפני כשנה את טענת המשפחה וקבע כי המשטרה התרשלה באופן החיפוש אחריה, ובאופן הטיפול בתלונה של המשפחה. השופטת, הילה גרסטל, פסקה כי "העובדה שהרוצח הוא שגרם למותה של ענבל, אין בה כדי לנתק את הקשר הסיבתי בין מחדליה של המשטרה לתוצאה המצערת שארעה, לנוכח העובדה שאם המשטרה היתה מתנהלת כנדרש – ניתן היה להציל את חייה של ענבל".

בית המשפט קבע, כי בניגוד לטענת המדינה והמומחים מטעמה, פרופ' יהודה היס ופרופ' אברהם ריבקינד מהמכון לרפואה משפטית, ענבל לא מתה בסמוך לחטיפתה. בית המשפט הוסיף וקבע, כי ענבל הייתה בחיים לכל הפחות בשעה 6:30 בבוקר (כ- 5 וחצי שעות לאחר חטיפתה) וסביר אף שנפטרה לאחר השעה 8 בבוקר.

הרצח אירע לפני ארבע שנים. ענבל עמרם, חיילת משוחררת, יצאה מביתה בפתח תקווה בליל שבת, על מנת לאסוף את אחותה ממסיבה. היא הותקפה בחניית הבניין בו התגוררה המשפחה על-ידי גנב מכוניות. הגנב, בעל עבר פלילי עשיר בגניבת מכוניות, דקר אותה בתוך הרכב, הוביל את הרכב לשדה נטוש באזור פי-גלילות, ושם הותיר אותה מתבוססת בדמה במשך שעות, לאחר שככל הנראה ניסה לשווא להצית את הרכב.

עוד על רצח ענבל עמרם
אביה של ענבל עמרם: לזרוק השוטרים שהתרשלו
ביהמ"ש: ענבל עמרם מתה בגלל רשלנות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully