וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים בחורף: חובה להדליק אורות גם במשך היום

החל מהבוקר על כלל הנהגים להדליק את אורות הרכב גם במשך שעות היום, בכל נסיעה בין-עירונית. מעמותת "אור ירוק" נמסר כי הדלקת אור מפחיתה את שיעור תאונות הדרכים ב-3-12%

ממשרד התחבורה נמסר כי מהבוקר (שלישי) חלה על כלל הנהגים חובת הדלקת אורות בכבישים בין-עירוניים גם בשעות היום. החובה חלה על כלל כלי הרכב הממונעים, והיא תקפה למשך כל חודשי החורף, עד ל-31 במרץ. אופנועים ומשאיות, כמו גם כלי רכב לתחבורה ציבורית, מחויבים להדליק אורות גם בנסיעה עירונית.

מעמותת "אור ירוק" נמסר כי לפי מחקרים, הדלקת אורות במשך היום מפחיתה את שיעור כלל תאונות הדרכים ב-3-12%, ואת שיעור תאונות הדרכים בהן מעורב כלי רכב דו-גלגלי ב-5-10%. לדברי מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, "כלי רכב המדליקים אורות ביום ניתנים לזיהוי מדויק ומהיר יותר מאשר כלי רכב ללא אורות, ויש לכך השפעה חיובית על הפחתת תאונות דרכים בהן מעורבים הן כלי רכב והן רוכבי אופניים והולכי-רגל". עוד מוסיף אבואב כי הוא ממליץ להדליק אורות גם בחודשי הקיץ, למרות שהדבר אינו מחויב בחוק.

אורות מסייעים לנהגים אחרים ולעוברי אורח להבחין בכלי-רכב, דבר נחוץ במיוחד במידה וחוצים את הכביש ילדים, המתקשים לאמוד את המרחק באופן מדויק, או קשישים, הנוטים לחצות את הכביש באיטיות, נמסר מעמותת "אור ירוק". בכבישי הצפון, בהם יורדות כמויות גשם גדולות יותר והערפל נוטה להיות כבד יותר, הדלקת האורות קריטית במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully