וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הכנסת שמו את המחלוקות בצד - ועצרו להתחבק

פנחס וולף

1.11.2011 / 1:17

76 חברי כנסת אישרו את השתתפותם ברעיון שיזם שדרן הרדיו בני בשן, אך בפועל רק כ-30 מהם הסכימו להתעלות על עצמם ולהתחבק רגע לפני פתיחת מושב החורף. "אקט של כבוד הדדי"

כ-30 חברי כנסת לקחו אמש (שני) חלק ביוזמת "החיבוק", במסגרתה התחבקו ח"כים מכלל הסיעות , עם פתיחת מושב החורף של הכנסת. זאת לאחר שכ-50 חברי כנסת, מתוך 76 שאישרו את השתתפותם באירוע, נעדרו ממנו. את הרעיון יזם שדרן הרדיו בני בשן מגלי צה"ל, בשיתוף עם חברי הכנסת זאב ביילסקי (קדימה) ודניאל בן סימון (העבודה), שניסו במשך מספר חודשים לשכנע את הח"כים להשתתף ביוזמה "כדי להראות שלמרות המחלוקות, הח"כים יודעים להתעלות על עצמם ולהפגין אקט של כבוד הדדי".

החיבוק הגדול של חברי הכנסת מחוץ לכנסת , אוקטובר 2011. עומר מירון
כ-30 חברי כנסת בלבד הסכימו להתחבק זה עם רעהו. משכן הכנסת, אתמול/עומר מירון

בתוך כך, מושב החורף של הכנסת ה-18 נפתח אתמול בישיבה חגיגית, שבה נאמו נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני. ראש הממשלה נתניהו התייחס בתחילת דבריו לשינויים שחלו בחודשים האחרונים במזרח התיכון ואמר כי "הכנסת שבה למושב החורף, על רקע אירועים אזוריים שהם מהדרמטיים ביותר בדורנו. הרחוב הערבי התעורר, משטרים ישנים נפלו, משטרים נוספים מתנדנדים ומשטרים חדשים מתחילים לקום. איש אינו יכול לערוב ליציבותם של משטרים חדשים אלה וגם איש אינו יכול לערוב ליחסם כלפי ישראל. לא ניתן לצפות את ההתפתחויות העתידיות בעולם הערבי. יחס המשטרים הערביים החדשים לישראל לא צפוי להשתפר".

החיבוק הגדול של חברי הכנסת מחוץ לכנסת , אוקטובר 2011. עומר מירון
התעלו על עצמם? חברי הכנסת מתחבקים, אתמול/עומר מירון

נתניהו התייחס לשובו של גלעד שליט ואמר כי "לפני שבועיים החזרנו הביתה את שליט אחרי למעלה מחמש שנים בשבי חמאס. כמו כל העם, גם אני מאוד התרגשתי כשראיתי אותו יורד מהמסוק ובמשך כמה ימים עמדה המדינה כולה מאוחדת, מלוכדת, נרגשת, סביב חייל אחד בודד שהחזרנו הביתה. בשבוע שעבר שחררנו בתיאום עם מצרים ובסיוע ארה"ב וגם ח"כ ישראל חסון, את אילן גרפל. נמשיך לפעול לשחרורו של עודה טראבין שכלוא 11 שנים, ואני מבקש לומר לכל עם ישראל – אינני שוכח אף לרגע את יונתן פולארד שיושב בכלא בארה"ב כמעט 27 שנים".

בהמשך נאמה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה). לבני אמרה בתחילת דבריה כי "ישראל נמצאת בבידוד עמוק רגע לפני שהאביב הערבי מוריד עלינו גשמי זעם. ישראל נמצאת רגע לפני שהפרטנר היחיד להסדר ייעלם, אחרי שחמאס התחזק ומקבל לגיטימיות מהעולם ורגע לפני שמשתלט על יו"ש, ישראל קצת לפני שרעיון שתי מדינות נזנח לטובת קמפיין של מדינה אחת שלא תהיה מדינה יהודית. ישראל נמצאת רגע לפני שנהפוך למדינה את של שבטים שונים שכל שבט קובע לעצמו את מקורות הסמכות. נכון שלפעמים הדברים נראים בסדר".

עוד בנושא:
נתניהו בכנסת: ”מי שפוגע בנו - דמו בראשו”
מושב החורף של הכנסת ייפתח: מה צפוי להם ולנו?
צדק חברתי בכנסת: לוביסטים אזרחיים ישכנעו הח”כים

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully