וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשומרון: משגר טילים צויר על קבר אלעזר הכהן

יהושע בריינר

31.10.2011 / 13:13

אלמונים ריססו כתובות גרפיטי על הקבר שנמצא בשטח הכפר עוורתא שבשומרון. בין היתר, רוססה כתובת הקוראת לשחרור רוצחי משפחת פוגל. בימין זועמים: "מדוע אישי הציבור ממלאים פיהם מים?"

אלמונים השחיתו הלילה (שני) את קברו של אלעזר הכהן הממוקם בכפר עוורתא. על הקבר רוססו כתובות גרפיטי הקוראות לשחרור רוצחיהם של חמשת בני משפחת פוגל וכן תמונה של משגר טילים. בין היתר, רוססה על הקבר הכתובת: "חירות לאמג'ד עוואד ולחכים עוואד" (רוצחי משפחת פוגל - י.ב). ביהודה ושומרון זעמו על חילול הקבר ואמרו כי לו היה מדובר במקרה הפוך ראשי המדינה היו מגיעים למקום ומגנים את המעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביהודה ושומרון זעמו על חילול הקבר ואמרו כי לו היה מדובר במקרה הפוך ראשי המדינה היו מגיעים למקום ומגנים את המעשה. הקבר שהושחת, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכתובות התגלו הלילה על ידי מספר חסידי ברסלב שנכנסו אל מתחם קברו של בנו של אהרון הכהן הנמצא בכפר עוורתא על מנת להתפלל במקום. בכפר הפלסטיני נמצאים גם קבריהם של בנו של אהרון, איתמר וכן קבריהם של שבעים הזקנים אשר הנהיגו את בני ישראל לאחר כיבוש הארץ.

תקרית דומה אירעה לפני שלושה שבועות כאשר התגלו צלבי קרס במתחם קברו של יוסף בשכם. הכתובות נמחקו על ידי כוחות צבא שהיו במקום.

גילוי הכתובות מעורר זעם רב ביהודה ושומרון בעיקר לאור העובדה כי למרות גילוי חילול הקבר, איש מהמערכת הפוליטית או המדינית לא גינה את המעשה. "חילול הקבר עלול להוביל לתגובות קשות וחריפות של תג מחיר", אמר פעיל הימין איתמר בן גביר. "בנסיבות האלה נדרשת פעולת גינוי נמרצת מצד הנשיא וראש הממשלה על מנת להוריד את גובה הלהבות".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בתגובה, כי "מעבר לזעזוע העמוק של כל בן תרבות מהחילול הברברי של המקום הקדוש, מקוממת לא פחות השתיקה מלאת הצביעות של נשיא המדינה וראש הממשלה וכל אותם אישי הציבור שמיהרו לרוץ להסית נגד מאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון שניות ספורות לאחר שהתגלו כתובות הנאצה על הקברים ביפו. גם לאחר שהתברר שאת הכתובות ריססו אוהדי קבוצת כדורגל, איש לא התנצל על ההסתה וכעת הם ממלאים פיהם מים על חילול קברו של אחד מדמויות המופת של עם ישראל". יצוין כי טרם נמצאו האחראים לחילול הקברים ביפו.

עוד באותו נושא
צלבי קרס בקבר יוסף: "רק ברברים מסוגלים לכך"


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully