וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה בדרום: הילדים לא ילמדו, הסטודנטים - כן

רמי שני

31.10.2011 / 9:02

לאחר ההסלמה במצב הביטחוני בדרום בסוף השבוע האחרון, חוזרים התושבים בהדרגה לשגרה. חברי ועדת חוץ וביטחון יסיירו הבוקר באזור הדרום וייפגשו עם ראשי הרשויות

למרות הודעת פיקוד העורף לפיה ניתן לקיים לימודים כסדרם ביישובי הדרום, החליטו חלק ממערכות החינוך שלא לקיים לימודים מחשש לביטחון התלמידים בהם. על פי ההחלטה, כל המוסדות האקדמיים בדרום - בהם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, סניפי מכללת סמי שמעון בבאר שבע ובאשדוד, מכללות ספיר, אחווה ואשקלון ושלוחות אחרות, הפועלות במרחבים המאוימים - יפעלו כסדרם.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
הפלסטינים: שני בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה
צה"ל תקף חוליית שיגור בדרום הרצועה, מחבל נהרג
הרמטכ"ל המליץ על תקיפה אגרסיבית - נתניהו התנגד

גראד פגע במבנה בגן יבנה, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
גן יבנה זקוקה לתקציב של כמיליון שקלים, כדי להשלים מיגון בגני הילדים ובבתי הספר הממוגנים באופן חלקי. אחת מהזירות בהן נפלו רקטות ביום שבת האחרון/אלברטו דנקברג

עם זאת, התלמידים בערים באר שבע, אשדוד, אשקלון וגן יבנה לא יגיעו היום לבית הספר ומערכות החינוך בעיר לא יפעלו. ברשויות הדרומיות הכחישו את הטענה כי הדבר נעשה כפעולת מחאה על היעדר מיגון מספק במוסדות, וטענו כי ההחלטה התקבלה משיקולים ענייניים בלבד.

עם זאת, ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין אמר אמש כי אין טעם לפתוח את מוסדות החינוך, כאשר הם אינם ממוגנים: "אינני רואה סיבה לעשות זאת ולסכן את התלמידים", אמר. גם בגן יבנה אין היום לימודים במוסדות החינוך מאותה סיבה. ראש המועצה, דרור אהרון הדגיש אף הוא כי לא מדובר בפעולת מחאה, אלא בלקיחת החלטה שעלולה להתברר כסיכון אפשרי. העיר זקוקה לתקציב של כמיליון שקלים, כדי להשלים את המיגון בגני הילדים ובבתי הספר הממוגנים באופן חלקי.

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תקיים הבוקר סיור עבודה באשקלון ואשדוד, כדי לשמוע מפי ראשיהן את הנימוקים להחלטה להשבית את הלימודים. הוועדה תקיים שתי ישיבות וחבריה יגיעו גם לבית משפחת עמי, ששכלה את בן המשפחה משה, שנהרג מפגיעה של רסיסי רקטת גראד באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully