וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' ופרץ יפגשו לדון בעתיד מפלגת העבודה

פנחס וולף

30.10.2011 / 8:39

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ עמיר פרץ, שהיו יריבים פוליטיים עד לא מזמן, ייפגשו היום לדון בשיתוף הפעולה ביניהם. בין היתר, ידברו השניים על הבחירות לראשות ההסתדרות

יושבת ראש מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', צפויה לפגוש היום (ראשון) את חבר הכנסת עמיר פרץ.
הפגישה בין השנייים היא הראשונה מזה חודש, אז נועדו השניים מיד לאחר זכייתה של יחימוביץ' בפריימריז לראשות המפלגה. בפגישה הצהירו השניים כי יעבדו בשיתוף פעולה ומתוך אג'נדה משותפת. יחימוביץ' הוסיפה כי היא "מאמינה שהעובדה שאנחנו חולקים סדר יום משותף היא זו שתעמוד ביסוד שיתוף הפעולה בינינו".

עוד באותו נושא
יחימוביץ' ופרץ על במה אחת: "היריב הוא נתניהו"
יחימוביץ' הכריזה כי תתחיל רפורמות בקרן ברל כצנלסון
דחיית טרכטנברג: "אי אמון של הממשלה בנתניהו"

לוואלה! חדשות נודע כי בכוונתו של פרץ להעלות בפגישה נושאים הקשורים לדרך הפעולה העתידית של המפלגה, ודרך הפעולה המשותפת של שני היריבים-לשעבר. ככל הנראה, ינסה פרץ להבין לאן מועדות פניה של יחימוביץ' בדרך הובלת המפלגה – האם תבקש לקבל החלטות באופן המוסכם גם עליו, ולהוביל את הנושאים הבוערים בשיתוף פעולה, או שיאלצו השניים להתעמת על כל נושא עתידי.

בתוך כך, צפוי פרץ לדרוש כי יחימוביץ' תקיים בחירות דמוקרטיות לכל מוסדות התנועה, וכן למועמד המפלגה לראשות ההסתדרות, לראשות ארגון נעמ"ת – ולראשי המרחבים בארגונים אלו. למרות ההערכות הגורסות כי יושב ראש ההסתדרות הנוכחי, עופר עיני, צפוי להביס את המתמודדים האחרים, ידרוש פרץ לנהל בחירות רשמיות, באופן שיעלה בקנה אחד עם חוקת המפלגה.

מפלגת העבודה, שתמכה עד היום בעיני, עתידה לדרוש כי בתמורה לתמיכתה, יתמודד עיני בתוך מפלגת העבודה על ייצוג המפלגה בבחירות הבאות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. במידה ויבחר, ידרשו בעבודה שירוץ מטעמה, ולא בראשות סיעתו העצמאית, "עוגנים".

עיני עשוי לא להסכים לרוץ מטעם המפלגה, ולדרוש מיחימוביץ' לתמוך בו כמועמד מטעם סיעת "עוגנים". במידה וכך יהיה, צפויה ליחימוביץ' דילמה פוליטית קשה, במסגרתה תיאלץ להכריע בין דרישות חבריה למפלגה, הדורשים לקיים את האמור בחוקת המפלגה, ואלו של עיני, שתמך בה רבות כאשר התמודדה על ראשות מפלגת העבודה.

מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, מסר בתגובה כי "כל החלטה במפלגת העבודה תתקבל בהצבעה דמוקרטית במוסדות המפלגה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully