וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר בממשלה: אישור פרק המסים בהמלצות טרכטנברג

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.10.2011 / 8:08

בישיבת הממשלה שתיערך בצפת לרגל פתיחת בית הספר החדש לרפואה יובאו לאישור המלצות הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי. בין ההמלצות: ביטול התוספת למס הבלו והגדלת מס הכנסה לבעלי הכנסה גבוהה

על רקע התעוררותה המחודשת של המחאה החברתית, תיפתח היום (ראשון) ישיבת הממשלה באישור ממשי של המלצות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי: בישיבת ממשלה חגיגית שנערכת בצפת לרגל פתיחת הפקולטה החדשה לרפואה, יביאו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, לאישור השרים את פרק ההמלצות העוסק במיסוי. בלשכת ראש הממשלה הדגישו בימים האחרונים את החיסכון החודשי הצפוי לרוב האוכלוסייה כתוצאה מאישור ההמלצות, כשבראשם הענקת שתי נקודות זיכוי במס לאבות לילדים עד גיל 3, מהלך שצפוי להעניק לאבות צעירים תוספת של 418 שקלים בחודש עבור כל ילד.

עוד באותו נושא:
עשרות אלפים הפגינו בכיכר: "העם דורש - העם מקבל"
דפני ליף: "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר"

הפחתת מכסים ומסי קנייה וייבוא

"רצונה של הממשלה להגברת הסולידריות החברתית הביא למחשבה מחודשת באשר לתמהיל המסים בישראל", נכתב בדברי ההקדמה להצעה. בין היתר, מציע האוצר לבטל את התוספת שתוכננה ל-2010 במס על הדלק (מס הבלו) - הטבה שמשמעותה חיסכון של 40 אגורות לכל ליטר בנזין, 20 אגורות לכל ליטר סולר, וחיסכון של 34 שקלים לטון פחם (צעד שעשוי למנוע את עליית תעריף החשמל). במקביל, התוכנית קובעת כי בניגוד למתווה הקיים של הפחתת מסים, מס החברות יועלה ל-25%, כמו גם המס על רווחי הון, וכן יוגדל שיעור מס ההכנסה על בעלי הכנסה הגבוהה מ-40,231 שקלים בחודש, מ-44% ל-48%. כמו כן, צפויים שרי הממשלה לדון בהפחתת מכסים ומיסי ייבוא, קנייה וצריכה בתחום המזון, הצעצועים, האלקטרוניקה ועוד, ובשינויים במדרגות דמי הביטוח הלאומי. אם הממשלה תאשר השינויים השונים, הם יובאו לאישור הכנסת וייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2012.

על רקע הניסיון לחדש את הלחץ הציבורי, הדגישו בלשכת ראש הממשלה את החיסכון המשמעותי שהצרכן צפוי להרגיש לאחר אישור ההטבות הללו וכניסתן אל הפועל. "משקי בית רבים יחסכו אלפי שקלים בשנה ואף יותר", צפוי ראש הממשלה נתניהו, שזכה בימים האחרונים להתקפות חריפות של מובילי המחאה החברתית, לומר בדבריו בישיבת הממשלה. נתניהו אף ידגיש כי מדובר בתחילת השינויים, אך יחד עם זאת כי "מי שחושב שאפשר להכניס את המדינה להוצאות ללא גבולות ובכך להגדיל את האוברדרפט הלאומי, אני אומר: לא ניכנס להרפתקאות תקציביות שיעמידו בסכנה את יציבות המשק הישראלית ויביאו לפיטורים המוניים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב בו נמצאות היום כלכלות שנחשבו חזקות בעולם".

דיון בפתיחת שנת הלימודים

בתחילת החודש נדרש ראש הממשלה לשתי ישיבות ממשלה על מנת לאשר את עקרונות ועדת טרכטנברג, אך בעקבות הסכמות שהושגו עם ישראל ביתנו על תמיכה בדו"ח תמורת שינוי הקריטריונים לדיור ציבורי, הצליח בסופו של דבר להתחיל ביישום הדו"ח. בסביבת ראש הממשלה העריכו בסוף השבוע כי פרק המסים יאושר היום בממשלה, והוסיפו כי הכוונה היא לאשר בשבועות הקרובים חלקים נוספים בדו"ח טרכטנברג "במטרה להפחית את היוקר המחיה בישראל".

כאמור, שרי ממשלת נתניהו יצפינו היום לעיר צפת, שם יקיימו ישיבת ממשלה חגיגית לציון פתיחת הפקולטה לרפואה בעיר. מלבד המלצות טרכטנברג, ידונו השרים גם בפתיחת שנת הלימודים האקדמית המתחילה היום, וכן באישור תכנית מורשת ושימור מקיפה בעיר העתיקה של צפת, כחלק מתוכנית אתרי המורשת שאושרה בפברואר 2010. כמו כן, תדון הממשלה בהחלטות שונות הנוגעות לפיתוח וקידום ההתיישבות בנגב ובגליל.

תכנית נוספת בה ידונו שרי הממשלה היא תכנית להנצחת זכרו של השר לשעבר רחבעם זאבי (גנדי), שרק בשבוע שעבר צוין עשור להירצחו. לפי ההצעה, פרויקט שיקום היסטורי בחאן שער הגיא שבדרך לירושלים ואשר שימש כאכסניית דרכים בתקופה העותמנית, יוסב להנצחת זכרו של זאבי, ותואץ השלמת סיומו. "השר זאבי היה אוהב ארץ ישראל ומגדולי המטיילים בה", נכתב בהצעת ההחלטה, "אך טבעי כי הנצחת זכרו תעשה באתר קוממיות המנציח את הקרבה והתעוזה של לוחמי הפלמ"ח בקרב על ירושלים, אשר יהווה מקום מרכזי לעולים לירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully