וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על גנדי: "הבין שחייבים לאחוז בחרב"

פנחס וולף

27.10.2011 / 18:17

באזכרה לציון עשור לרצח השר רחבעם זאבי (גנדי) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "גנדי הבין שאיש לא יגן על היהודים אם לא יגנו על עצמם". האלמנה יעל: "הציגו אותו כימין קיצוני"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בצהריים (חמישי) באזכרה לציון עשור להירצחו של השר רחבעם זאבי (גנדי) ואמר כי "גנדי שלנו הבין שבנסיבות המאבק על הקיום של עמנו, אין לנו ברירה אלא לאחוז בחרב. גנדי הבין שאיש לא יגן על היהודים אם לא יגנו על עצמם. הוא אמר, ואני מצטט: 'שתיקת העולם למראה השמדת היהודים יכולה לחזור על עצמה'". הוא הוסיף כי "זאבי אמר שארץ ישראל היא הבסיס למדינת ישראל, ואמר כי מקומם של היהודים במדינת היהודים, היא מדינת ישראל. באמירות הפשוטות האלה הוא תמצת את יסודות חיינו פה".

יעל זאבי, אלמנתו של גנדי אמרה באירוע כי הוא "אהב את ארץ ישראל ותמיד ידעתי שארץ ישראל היא כמו אישה שנייה בבית, לפעמים ראשונה . גנדי אהב את ארץ ישראל, בגלל אהבתו לעם ישראל. הוא חשה שלא רק האדמה קדושה אל החיים. הוא האמין שאם אין ארץ אין גם עם, ואם לא נהיה חזקים, פשוט לא נהיה".

"רבים כינו אותו בגנאי, הציגו אותו כימין קיצוני, סירבו להכיר באמת פשוטה שמפלתו של עם אינה מגיעה אלא כאשר עייפותו גוברת על יצר הישרדותו. הוא לא זגזג, לא עיגל פינות. שלום אמת יושג בניצחון ולא בפשרה. איפה תמצאו פוליטיקאי עקשן כמוהו שלא מוכן לקפל את שולי אמיתותו אפילו תמורת משרת שר ולשכה מפוארת. וזו מורשת גנדי, לא רק נאמנות לארץ, אלא לפני כן נאמנות אין קץ לעם, לחברים, ולהיות בנאדם".

עוד בנושא
עשור לרצח גנדי: "התקשורת והציבור זלזלו בו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully