וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיך סעודי: "900 אלף דולר לחוטף חייל ישראלי"

ניר יהב

29.10.2011 / 10:29

חבריו של בנימין כהנא הציעו פרס על ראשו של הפלסטיני שרצח אותו וששוחרר בעסקת שליט. כעת, מציע בכיר בית המלוכה בריאד "מתנה" משלו, למי שיוביל לביצוע עסקת אסירים נוספת

בשבועות האחרונים מתנהלת התנצחות יוצאת דופן בין פעילי ימין קיצוני - חבריו של בנימין כהנא המנוח - לעולם הערבי. לפני כשבועיים הציבו כמה מתלמידיו של הרב מאיר כהנא פרס כספי על סך 100 אלף דולרים, למי שיתנקש בחייו של המחבל שהשתתף בפיגוע שבו נהרג בנימין כהנא, מוסטפא מסלימני מחמד - ששוחרר בעסקת שליט. בתגובה, הציע המטיף מוסלמי, השייח' עווד אל-קרני, פרס כספי בסך 100 אלף דולר למי שישבה חייל ישראלי, שבתמורתו יהיה ניתן לשחרר אסירים פלסטינים. כעת, ה"תחרות" הכספית עולה שלב: בן למשפחת המלוכה הסעודית, הנסיך חאלד בן טלאל בן עבד אל-עזיז אל סעוד, מציע פרס של 900 אלף דולרים למי שיחטוף חייל ישראלי, שתמורתו יהיה ניתן לשחרר אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי.

"הפרס מגיע בתגובה לאיומים שקיבל השייח' עווד אל-קרני על כך שהציב פרס כספי על סך 100 אלף דולר למי שישבה חייל ישראלי", מסביר האמיר הסעודי. לטענתו, לאחר שהציע אל-קרני את הפרס הנגדי, אנשי הימין, חבריו של בנימין כהנא, הציעו פרס גם על ראשו-שלו. "אל-קרני הציע 100 אלף דולר למי שישבה חייל, והם (הימין הישראלי – נ.י) אמרו כי יעניקו מיליון דולר למי שירצח את אל-קרני. אני אומר לאל-קרני: 'אני מביע סולידריות איתך, ולכן אשלם 900 אלף דולר בנוסף ל-100 אלף הדולר שלך, למי שישבה חייל ישראלי, כדי שהסכום יהפוך למיליון דולרים". עבד אל-עזיז הוא בנו השלישי של הנסיך טלאל בן עבד אל-עזיז אל סעוד, ואחיו של הנסיך אל-ווליד בן טלאל.

הודעתו של אל-קרני, לפיה ישלם 100 אלף דולר לכל מי שישבה חייל ישראלי "בתוך פלסטין" שבתמורתו ניתן לשחרר אסירים פלסטינים, עוררה סערה רבה. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב: "אני מתחייב להעניק פרס על סך 100 אלף דולר לכל פלסטיני שישבה חייל ישראלי בשטחי פלסטין לצורך חילופי אסירים". לדבריו, היוזמה באה "בתגובה ליוזמת המתנחלים להרוג אסירים פלסטינים ששוחררו בעסקת שליט". מספר ארגונים ימניים אף הציעו פרס כספי על סך מיליון דולר על ראשו של אל-קרני.

בנימין כהנא, שיועד להיות ממשיך דרכו של אביו בהנהגת הימין הקיצוני, נרצח עם אשתו טליה בדצמבר 2000 כשנסעו במכוניתם סמוך להתנחלות עפרה, שם נתקלו במארב. בפיגוע נפצעו חמש בנותיהם. מוסטפא מסלימני מחמד שימש בפיגוע כתצפיתן, והשתחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט. יתר חברי החוליה שביצעו את הפיגוע לא השתחררו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully