וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל באו"ם: "לגנות ירי הגראד מעזה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

29.10.2011 / 0:02

באיגרת ששלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולמועצת הביטחון, דרש שגריר ישראל רון פרושאור מהמועצה לפעול נגד אמצעי הלחימה לרצועת עזה. "ישראל רואה בחמאס אחראי באופן מלא על כל ההתקפות"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיגר ביום חמישי איגרת למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולמועצת הביטחון, בה דרש לגנות את ירי הרקטות על ישראל. באיגרת דרש פרושאור כי המזכ"ל, מועצת הביטחון והקהילה הבינלאומית "יגנו את ירי הרקטות מעזה, וישלחו מסר תקיף וברור למחבלים ולפטרוניהם. תושבי ישראל ראויים לשמוע גינוי חד וברור".

לדברי פרושאור, "הירי הבלתי פוסק פוגע באופן דרמטי בחיי היומיום של אזרחי ישראל. עשרות לקו בחרדה, ואלפי ילדים עזבו את בתיהם בכדי שנוכל להבטיח את שלומם". עוד טען פרושאור באיגרת כי "אזרחי ישראל חיים תחת איום וסכנה. שום מדינה בעולם לא הייתה משלימה עם מתקפת טרור בלתי פוסקת".

פרושאור הבהיר כי "ישראל רואה בחמאס אחראי באופן מלא לכל ההתקפות מרצועת עזה, שם הוא שולט דה פקטו. בעוד אבו-מאזן פועל לצירוף הפלסטינים כמדינה חברה באו"ם, ירי הטילים ממחיש אמת ברורה: ליו"ר הרשות הפלסטינית אפס סמכות ברצועת עזה 'והפיוס פלסטיני' הינו מציאות וירטואלית". לדברי פרושאור "הירי אמש מסמן מגמה מטרידה – ראשי הנפץ מתקדמים והטווח שלהם גדל. זוהי תוצאה ישירה של הברחות אמצעי לחימה מתקדמים לרצועת עזה. מניעת ההברחות הינה חלק אינטגרלי מהחלטת מועצת הביטחון 1860, אך כמעט ואיננה זוכה לתשומת הלב מהקהילה הבינלאומית. בפעם הזו היינו ברי מזל ולא היו נפגעים או הרוגים במתקפת הירי. ישראל לא יכולה להסתמך על 'מזל' כשזה מגיע להגנה על אזרחיה. אנו נמשיך לממש את זכותנו להגנה עצמית וננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחינו".

ביום רביעי סמוך לשעה 23:00 נשמעה אזעקה ביבנה, בגדרה, ברחובות, בנס ציונה ובאשדוד, ולאחר מכן, רקטת גראד התפוצצה בשטח פתוח באזור מיושב ליד אשדוד. כמה תושבים דיווחו כי לקו בחרדה משמיעת הפיצוץ. כוחות ביטחון גדולים יצאו לשטח לסרוק אחר שרידי הרקטה. במקביל, פעלו צוותי רפואה לאתר פצועים או נזקים לרכוש. בצה"ל אמרו כי רקטה אחת בלבד התפוצצה, וכי לא אותרו נפילות נוספות. לאחר הירי ביצעו מטוסי חיל האוויר תקיפה נרחבת ברצועת עזה, במסגרתה הופצצו שלושה יעדים במרכזה?, ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה?. דובר צה"ל מסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות, וכי כלי הטיס שבו בשלום לבסיסם. הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים או על נזק משמעותי למבנים.

עוד בנושא:
גראד התפוצץ ליד אשדוד, צה"ל תקף 3 יעדים בעזה
מטען התפוצץ ליד כוח צה"ל בעזה, רקטה נפלה בדרום
לפני חודש: שלוש רקטות נפלו בעוטף עזה

(עדכון ראשון: 20:17, 28.10.11)

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully