וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לקונגרס: לא לקצץ כספי הסיוע לרשות

"אנחנו בהחלט לא רוצים שהרשות הפלסטינית תתמוטט ויהיה מצב של ואקום אותו יכולים למלא גורמים קיצוניים כמו חמאס", אמרה מזכירת המדינה האמריקאית. הוקפא כבר סיוע של 200 מיליון

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, קראה אמש (חמישי) לקונגרס לא לקצץ בכספי הסיוע הביטחוני לרשות הפלסטינית. קלינטון הזהירה כי במידה ויקוצצו כספי הסיוע חמאס עלול למלא את הוואקום, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. הקונגרס הקפיא סיוע כלכלי על סך 200 מיליון דולרים לרשות, לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן, פנה לאו"ם בבקשה להכיר ברשות כמדינה. אך יחד עם זאת, הקיצוץ לא פגע בסיוע הביטחוני שמעניקה ארצות הברית לרשות.

"אני רוצה להדגיש שוב את עמדתנו, לפיה יש לתת עדיפות גבוהה לכך שהסיוע לא יקוצץ, במיוחד הסיוע לכוחות הביטחון הפלסטיניים", אמרה קלינטון לוועדה לענייני חוץ בקונגרס. "אני מקווה שהקונגרס לוקח בחשבון את הנושאים הללו, בהם עלינו להתחשב ולהכיר בכך שאנחנו לא מעוניינים בתוצאות בלתי מכוונות", אמרה קלינטון והוסיפה כי "אנחנו בהחלט לא רוצים שהרשות הפלסטינית תתמוטט ויהיה מצב של ואקום אותו יכולים למלא גורמים קיצוניים כמו חמאס".

בתוך כך, גורם בכיר באו"ם המייצג את הקוורטט, אמר שלשום כי ישראל והרשות הפלסטינית הסכימו להגיש, בשלושה החודשים הקרובים, טיוטות לפשרות טריטוריאליות וביטחוניות לקראת הסדר קבע. לדברי הגורם, הצדדים הסכימו על כך בשיחות העקיפות שעורכת הרביעייה הבינלאומית בירושלים וברמאללה. לדבריו, המטרה היא לכוון את הצדדים למשא ומתן ישיר שיוביל להסדר עד סוף שנת 2012.

עוד בנושאים דומים:
סער לאונסק"ו: לא מתפקידכם להקים מדינות חדשות
קלינטון: על אונסק"ו לשקול שוב צירוף הרשות הפלסטינית

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully