וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות? ילדה תינוק מול קהל בגלריה בניו יורק

מרני קוטאק ילדה מול כ-20 צופים בגלריה בניו יורק, ובעתיד גם יוצג סרטון המתעד את האירוע. לדבריה, היצירה ממחישה את "חוויית החיים המדהימה, שבדרך כלל חבויה ונסתרת מעין הציבור"

מרני קוטאק, אמנית ניו-יורקית, נותנת את כל כולה למען האמנות - במלוא מובן המילה. השבוע ילדה קוטאק את בנה בגלריה בברוקלין, מול קהל, והסבירה כי מבחינתה, מדובר ב"צורה הגבוהה ביותר של אמנות". לתינוק, שנולד במשקל 4 קילוגרמים ו-200 גרם, הוענק השם אייג'קס.

האמנית מרני קוטאק, בגלריה בברוקלין, ניו יורק, בה ילדה מאוחר יותר את בנה התינוק מול קהל, כמיצג אמנותי, אוקטובר 2011. Kathy Willens, AP
קוטאק ההריונית עם בובת תינוק, כמה ימים לפני הלידה בגלריה "מיקרוסקופ"/AP, Kathy Willens

על פי הודעה קצרה שפרסמה הגלריה "מיקרוסקופ", הלידה התרחשה ביום שלישי בשעה 10:17 בבוקר, בנוכחותם של כ-20 אנשים. הלידה, שהתרחשה בתוך בריכה מיוחדת, לא נמשכה זמן רב, נמסר. לאם ולוולד שלום, ושניהם מתאוששים כעת. במהלך הלידה צולם סרטון וידאו שתיעד אותה, והוא יוצג בעתיד בגלריה. היצירה, בה מתועדות גם ההכנות ללידה החל מה-8 באוקטובר, תיקרא "Birth Baby X".

במהלך התקופה הזו עיצבה קוטאק בת ה-36 את החדר בו ילדה, ציירה על קירותיו והכינה הדפסים מיוחדים לכריות. במשך כל התקופה הזו היא שהתה זמן רב ככל האפשר בגלריה, ושוחחה עם המבקרים על אימהות. היו ביניהם כמה שהבטיחו לחזור ללידה עצמה, והיא לקחה את פרטיהם והודיעה להם כשהחלו הצירים. כ-15 מהם אכו הגיעו.

האמנית מרני קוטאק, בגלריה בברוקלין, ניו יורק, בה ילדה מאוחר יותר את בנה התינוק מול קהל, כמיצג אמנותי, אוקטובר 2011. Kathy Willens, עומר מירון
קוטאק בגלריה עם בן זוגה ואבי התינוק, האמן ג'ייסון רוברט בל/עומר מירון, Kathy Willens

קוטאק, ילידת העיירה נורווד במסטצ'וסטס, הסבירה כי כל יצירות האמנות שלה מבוססות על חוויות מחיי היומיום. בין היתר, מתועדים באמנות שלה גם לידתה שלה, אובדן הבתולים שלה ("בתוך מכונית פלימות' כחולה") וגם ההלוויה של סבא שלה. היצירה האחרונה שלה, לדבריה, מיועדת להציג את "חוויית החיים המדהימה, שבדרך כלל חבויה ונסתרת מעין הציבור", בגלל טאבואים הקשורים לגוף האדם.

גם אייג'קס התינוק, לדבריה, יגלה בבוא היום כי נולד מול קהל. "המסר שנעביר לילד הוא שהוא נולד בגלריה משום שעבורנו, הוריו, כאמנים, זהו המקום הקדוש. בכך אנחנו אומרים לעולם, וגל לילד שלנו, שהחיים שלו הם יצירת אמנות יקרה מפז".

האמנית מרני קוטאק, בגלריה בברוקלין, ניו יורק, בה ילדה מאוחר יותר את בנה התינוק מול קהל, כמיצג אמנותי, אוקטובר 2011. Kathy Willens, AP
הבריכה המיוחדת בה נולד התינוק/AP, Kathy Willens

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully