וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל גנץ על עסקת שליט: "בצה"ל כל חייל נחשב"

רמי שני

26.10.2011 / 17:46

בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, אמר הרמטכ"ל למסיימים כי "המדינה הייתה מודעת למחיר" לאחר חתימת עסקת שליט. ברק התייחס ליחסים עם טורקיה ואמר כי הסיוע הוא הזמנות לדף חדש

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס היום (רביעי) בטקס סיום קורס קציני יבשה בבה"ד 1 לעסקה לשחרור גלעד שליט ואמר כי צה"ל מחויב למחיר ולאתגרים שיעמדו לפתחו לאחר אישור העסקה. "עת החליטה ממשלת ישראל לממש את העסקה, תוך שהיא שוקלת את המלצות הגורמים הביטחוניים, היא הייתה מודעת למחיר ולאתגר האפשריים. אנו, מפקדי צה"ל וחייליו אומרים לממשלת ישראל: גם אנחנו מחוייבים למשימה ולכל עשיה נדרשת לביטחון המדינה", לדבריו.

גנץ פנה אל הקצינים הטריים ואמר כי "האחריות למשימות ולביצוען, נמצאות בקוד הערכי של כל אחד מאיתנו. הדבר יהיה מוטל במידה רבה עליכם". עוד אמר הרמטכ"ל למסיימי הקורס בנוגע לעסקת שליט, כי צבאות זרים הביעו התרשמות מביצועה ומהעובדה שבצה"ל "כל חייל נחשב", והוסיף כי "אכן כל חייל נחשב, כל מפקד משפיע וכולם מחויבים".

עוד באותו נושא:
ראש השב"כ לשעבר דיסקין: "עסקאות שבויים רעות לישראל"
גנץ הכריע: שליט יישאר בצה"ל עד תום הטיפולים

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס גם הוא בנאומו בטקס לעסקת שליט ואמר כי "בכל טקס בשנים האחרונות, דיברנו על גלעד שליט. גלעד בבית. אמרנו שנעשה כל מהלך ראוי ואפשרי אבל לא בכל מחיר. אמרנו ועשינו". בנוגע לסוגיית שחרור שבויים עתידי אמר שר הביטחון כי "כעת נדרש לשבת על מדוכת הכללים הנורמות הנדרשים לישראל בעתיד. נדרש לקבל הכרעות קשות ולעמוד בהן ואני חושב שנוכל לכך".

כמו כן, התייחס ברק ליחסים בין ישראל לטורקיה, זאת על רקע הסיוע ששלחה ישראל לאחר רעידת האדמה שאירעה במזרח המדינה ביום ראשון. "זוהי העת לפתוח דף חדש", אמר שר הביטחון והוסיף כי "אתמול בערב נענו לבקשה של ממשלת תורכיה וכבר בימים הקרובים נעביר באוויר ובים אמצעים יבילים וסיוע לנפגעי הרעש". לדבריו, "הסיוע הוא הומניטרי ונגיש אותו בכל מצב, כמו שהם סייעו לנו בעת השריפה בכרמל".

על רקע השינויים במזרח התיכון בעקבות אירועי "האביב הערבי" אמר ברק לקציני השדה החדשים כי לצד נפילת הרודנים ישנה גם עלייה של "גורמים שהתעצמותם מהווה סיכון עתידי מרכזי ליציבות האזור כולו". לדבריו "ידנו שלנו מושטת לשלום, אך לא תמיד תענה. המענה האמיתי הוא צה"ל חזק, דרוך וערוך מאומן ומצוייד, ובמרכזו פיקוד השדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully