וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים לבג"ץ: מוכנים לחזור למשא ומתן מול האוצר

אריאל נוי

26.10.2011 / 12:56

הרופאים ניאותו לבקשת השופט מלצר לשוב למשא ומתן עם האוצר, ללא תנאים מקדימים. עם זאת, הם ביקשו מבג"ץ כי יורה לפקידי האוצר לנהל משא ומתן יומיומי אינטנסיבי. "התחושה חמוצה-מתוקה"

הרופאים המתמחים שעתרו לבג"ץ נגד החלטת בית הדין שלא לקבל את התפטרותם, הודיעו בצהריים (רביעי) כי הם מוכנים לשוב לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, לרבות קיצור משך ההסכם ועלותו. עם זאת, מבקשים העותרים משופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, כי יורה לפקידי האוצר לנהל משא ומתן יומיומי אינטנסיבי, ולא לנצל את מועדי הדיון בבית המשפט כדי "למרוח" את המשא ומתן ולקיימו רק ערב ההגעה לבית המשפט, כפי שעשו בעבר.

עוד על התפטרות הרופאים המתמחים
כמאה מתמחים הפגינו ברמב”ם: ”עובדים בכפייה”
בג”ץ: ”יש לאפשר לרופאים המתמחים להתפטר”
2,000 בהפגנת המתמחים: ”המדינה צריכה להתנצל”

בג"ץ דן בהתפטרות המתמחים: "מקווים לחזור לשפיות". גדעון צנטנר
מוכנים לחזור למשא ומתן. הרופאים המתמחים שעתרו לבג"ץ. מימין לשמאל: ד"ר אבי גדות, ד"ר אביב שאול, ד"ר מיקי אייפלר וד"ר גבי הרן/גדעון צנטנר

ד"ר מיקי אייפלר, מתמחה בבית החולים מאיר בכפר סבא, הנמנה עם ששת העותרים אמר כי "היינו בדילמה במשך 24 שעות. לא ישנו כל הלילה. ההרגשה שלי היא חמוץ-מתוק; מתוק כי מצד אחד השופט מצגר שאל את המדינה שאלות קשות בנוגע לעלות ההסכם ומשכו, ואמר להם שאפשר לפתוח את ההסכם, ולא יקרה שום דבר. מצד שני, ההרגשה היא חמוצה, כי אנחנו חוזרים לנהל משא ומתן עם אנשים שמרחו אותנו בחודשים האחרונים, ואינם אמינים במיוחד. אנחנו מאמינים בבית המשפט העליון, שאמר שאפשר ללכת למשא ומתן ללא תנאים מקדימים. המשא ומתן יהיה מוגבל לשבועיים, במסגרת מה שהמדינה ביקשה, ואנחנו מקווים לפתרונות טובים".

"האוצר הפיץ הודעות שקריות"

ד"ר רונן בר יוסף, מתמחה בבית החולים רמב"ם בחיפה, שנכח היום בהפגנת המתמחים בפתח בית החולים הצפוני, אמר: "אני אופטימי מטבעי, ומקווה שנוכל לנהל את המשא ומתן, אך זה יהיה קשה מאוד, כיוון שאין לנו אמונה באנשי האוצר. הם הפיצו הודעות שקריות בחודשים האחרונים ונתונים לא אמיתיים, כך שיהיה קשה מאוד להתמודד עם המשא ומתן. מלבד זה, אנחנו לא ממש מנוסים במשא ומתן, אבל אני מקווה שמערכת הרפואה הציבורית בישראל תשתפר".

אתמול אמר השופט מלצר כי "יש לאפשר לרופאים המתמחים שלא רוצים לחזור למערכת להתפטר כמתוכנן. את סיר הלחץ הגדול הזה צריך לשחרר". עם זאת, הוא גם תקף את המתמחים: "אתם לא יכולים להתלונן ולא להגיע להידברות. זה לא נראה טוב. ההתרשמות שלי היא שברגע שהגשתם את העתירה, החלטתם לעזוב כל דרך אחרת. זה לא מן התבונה. ההכרעה המשפטית תהיה חדה לכאן או לכאן, אך ההידברות עדיין אפשרית, ואני מתרשם שהפערים לא כל כך דרמטיים". הוא קרא לעותרים לשוב למשא ומתן עם המדינה - כפי שאכן הסכימו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully