וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשת מכירת אלכוהול לבני נוער באינטרנט

26.10.2011 / 1:41

חקירת משטרה חשפה תופעה חדשה: מכירת והפצת אלכוהול לקטינים ברשת הפייסבוק. שלשום נעצר בן 22 החשוד בהפעלתה. "הבנו שמדובר בתופעה בעלת מימדים גדולים", אמר ראש מפלג הסמים במשטרה

חקירה שמתנהלת בתקופה האחרונה ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב מעלה את הקלות הבלתי נסבלת שבה קונים בני נוער אלכוהול באמצעות רשת האינטרנט. צעיר בן 22, תושב רמת גן, נעצר שלשום (שני) בחשד שהפעיל רשת להפצת אלכוהול ברשת הפייסבוק, באמצעותה הזמינו עשרות בני נוער באזור המרכז משלוחים של אלכוהול עד הבית. אתמול הוארך בשלושה ימים מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

תחילת הפרשה, שזכתה במשטרה לכינוי "שליחות קטלנית", הייתה לפני כחודשיים, אז עצרו שוטרי סיור של מרחב דן בתל אביב חבורת נערים שיכורים. בחקירתם סיפרו הנערים כי רכשו את האלכוהול בהזמנה דרך עמוד פייסבוק. במהלך החקירה הסמויה העידו לפחות 30 בני נוער, הצעירים מביניהם בני 13 בלבד, כי רכשו אלכוהול באותו אופן. חלקם דיווחו כי חשו ברע לאחר שתיית האלכוהול, מה שעורר חשד גם כי הוא היה מזויף. לאור מימדי התופעה תיק החקירה הועבר למפלג הסמים והנוער ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב.

"כבר בחקירה הראשונית הבנו שמדובר בתופעה בעלת מימדים גדולים באזור המרכז, וייתכן שאף במקומות נוספים בארץ", סיפר לוואלה! חדשות ראש מפלג סמים בימ"ר תל אביב, סגן-ניצב ידידיה סבג. עוד אמר סבג כי "מדובר ברשת שבחרה לעקוף את החוק, האוסר על מכירת אלכוהול לקטינים, בדרך הנפוצה בקרב בני הנוער היום. בגלל הקלות שבה ניתן להגיע לקטינים דרך האינטרנט, אנחנו עוקבים בשגרה אחרי בני הנוער ברשתות החברתיות".

חשד כי מדובר באלכוהול מזוייף

בתחילת השבוע הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי ימ"ר תל אביב פשטו על ביתו של החשוד ברמת גן. במהלך חיפוש בדירתו נמצאו בקבוקי משקאות חריפים רבים, ובמשטרה ממתינים לתוצאות בדיקות המעבדה כדי לקבוע האם מדובר באלכוהול מזויף. "החקירה העלתה כי הרכישה התבצעה דרך מספר טלפון שהופיע בדף הפייסבוק", סיפר סגן-ניצב סבג שהוסיף כי "האלכוהול הגיע לעיתים באמצעות שליחים ולעיתים באמצעות החשוד, בעל העסק". החשוד הודה בחקירתו בעבירות המיוחסות לו וקשר עצמו לראיות, לדברי סבג.

בדיון בהארכת מעצרו ביקשה הסנגורית, עורכת הדין נעמי כהן, לשחררו למעצר בית. לטענתה, השליחים שהפעיל החשוד צויידו בטופס עליו החתימו את הלקוחות, לפיו הם מצהירים כי הם מעל גיל 18. עוד ציינה כהן כי החשוד הפעיל עסק מורשה, וכי הוא בא ממשפחה נורמטיבית, המוכרת באזור הקריות. השופטת דניאלה שריזלי קבעה כי בגלל ריבוי העדים בפרשה קיים חשש לשיבוש החקירה, ולכן הורתה על הארכת מעצרו.

עוד בנושאים דומים:
בן 19 נהרג לאחר שחברו נהג תחת השפעת אלכוהול
בת 14 התעלפה משתייה בחיפה: "הכניסו לה סם"
הנשיא לבני הנוער: "מטופש להיהרג בגלל אלכוהול"

לפנייה לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully