וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכש מטוס האימונים: משלחת ישראלית המריאה לסיאול

24.10.2011 / 17:49

במטרה להאיץ את ההחלטה על רכש המטוס שיחליף את ה"סקייהוק" הוותיק, המריאה משלחת לדרום קוריאה - משלחת נוספת תמריא לאיטליה הערב. אחרי שייבחר המטוס, גם נתניהו וברק יצטרכו לאשרו

משלחת ישראלית הכוללת נציגים ממשרד הביטחון וחיל האוויר יצאה אמש (ראשון) לדרום קוריאה, כדי לדון עם בכירי משרד ההגנה המקומי על המכרז לרכישת מטוס האימונים העתידי של צה"ל, עבור השלב המתקדם בקורס הטיס. מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, הנחה לקדם את סוגיית בחירת המטוס עד סוף חודש דצמבר. בהתאם לכך, הוחלט על הוצאת שתי משלחות, האחת שיצאה אמש והשנייה שתצא הערב לאיטליה – מגישת ההצעה הנוספת עבור המטוס העתידי.

עוד על בחירת מטוס האימונים
האם צפוי משבר עם דרום קוריאה עקב עסקה צבאית?

מטוס אימונים של דרום קוריאה שבכוונת חיל האוויר הישראלי לרכוש. AP
מטוס האימונים הבא של השלב המתקדם בקורס הטיס? ה-T-50/AP

גורם ביטחוני הבהיר כי דחייה בשאלה איזה מטוס ייבחר עשויה לגרור הוצאה גדולה, וזאת בשל הצורך להאריך את חייהם של מטוסי האימונים הקיימים – הסקייהוקים ("עיט", בכינויו בחיל האוויר – א.ב.), שאמורים לצאת משימוש בצורה הדרגתית החל משנת 2014.

הקשרים עם ברלוסקוני או האיומים מדרום קוריאה?

החלטתו של שני התקבלה לאחר איומים שעלו בכלי התקשורת הזרים מצד גורמים בכירים בדרום קוריאה, לפיהם ינתקו את הסחר הביטחוני עם ישראל, במידה וזו תאמץ את ההצעה האיטלקית לבטל את המכרז, ולקיים עסקה במסגרתה תקבל רומא שני מטוסי התרעה מידי התעשייה האווירית, בתמורה ל-25 מטוסי אימון מתוצרת מקומית ומדגם M346. לדברי הגורם, המשלחת הביטחונית שיצאה אמש גדולה מזו שתצא לאיטליה הערב. במעמד המפגש בדרום קוריאה ישוחחו הצדדים על סעיפים מתקדמים במכרז לאפשרות רכישת המטוס מדגם T-50, המיוצר בשיתוף עם ענקית התעופה לוקהיד-מרטין האמריקנית.

לדברי קצינים בחיל האוויר, טרם התקבלה החלטה בצה"ל באיזה מטוס לבחור, אך ברור כעת שהוראתו של שני תסייע לזרז את התהליכים. עם זאת, טוענים גורמים במערכת הביטחון כי לאחר שחיל האוויר יבחר את מטוס האימונים, יידרשו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, להכרעה בסוגיה, תוך בחינת הקשרים המדיניים עם איטליה. אחד הגורמים אמר כי קרבתו של נתניהו לראש הממשלה האיטלקי, סילביו ברלוסקוני, עשויה להטות את הכף במכרז, במיוחד לאור הנטל הכלכלי המשמעותי – שני מיליארד שקלים, שאינם נכללים בתקציב הרב-שנתי. באם תחליט ישראל לפנות לעסקת חילופין במקום לרכוש את המטוסים מידי דרום קוריאה – תיפטר סוגיית המימון, אך עשויה להחריף המתיחות הדיפלומטית עם סיאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully