וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין: מובטל מתוסכל הצית 100 מכוניות יוקרה

ההצתה הסדרתית של מכוניות יוקרה בעיר, הנמשכת זה חודשים, מיוחסת לרוב לארגוני שמאל אנרכיסטיים - אך כעת נעצר צעיר אחד שהודה באחריות לרבות מהן. הוא פעל לבדו, "בעיקר מתוך קנאה"

במהלך השנה האחרונה נפוצה בגרמניה, בעיקר בבירה ברלין ובעיר המבורג, תופעה של הצתת מכוניות יוקרה. ההצתות יוחסו ברובן לפעילי שמאל קיצוניים ואנרכיסטים, ואף נחשבו לחלק מגל המחאה החברתית שמובילים צעירים בכל רחבי העולם. כעת מתברר כי לחלק ניכר ממקרי ההצתה היה אחראי אדם אחד - שלא היה חלק מאיזו תנועת מחאה מאורגנת, אלא פעל לבדו, מתוך תסכול אישי וקנאה בעושרם של אחרים.

מכונית יוקרה שהוצתה, ברלין, גרמניה, אוגוסט 2011. dapd, Oliver Lang, AP
מכונית שהוצתה בברלין באוגוסט האחרון. מתחילת השנה הוצתו בעיר 341 כלי רכב/AP, dapd, Oliver Lang

החשוד, מובטל בן 27 השקוע בחובות, נעצר אתמול (ראשון) על ידי המשטרה, שהודיעה כי הוא הודה ב-67 מקרי הצתה, בהן נשרפו יותר מ-100 מכוניות. הסיפור מעורר תהודה רבה בגרמניה, והגילוי החדש תופס היום את הכותרות הראשיות ברבים מכלי התקשורת במדינה. במשטרה מבהירים כי האיש, שפרטיו לא פורסמו, אינו אחראי לכל מקרי הצתת המכוניות, וכי מציתים נוספים עדיין מסתובבים חופשי. על פי נתוני משטרת ברלין, מתחילת השנה הוצתו בעיר 341 מכוניות, ובדליקות נשרפו בסך הכל 470 כלי רכב.

העצור, לדברי המשטרה, הודה בחקירתו בסך הכל ב-67 מקרים של הצתת מכוניות, רובן של חברות מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, בין יוני לאוגוסט השנה. 35 מכוניות נוספות עלו באש משום שחנו בסמוך למכוניות שהצית. האיש פעל בלילות, ככל הנראה לגמרי לבדו. באמצע אוגוסט הפסיק את ההצתות, לאחר שמצא עבודה במשרה חלקית. "הוא לא פעל ממניעים פוליטיים, אלא יותר מקנאה חברתית", הסביר ל-BBC אוליבר סטפיין ממשטרת ברלין. "הוא אמר: 'אני בחובות, החיים שלי מסריחים, בעוד אנשים אחרים חיים טוב ויש להם מכוניות יוקרתיות. זה מגיע להם'". ניתן להניח כי רבים דווקא כן ימצאו ברגשות אלו מניעים פוליטיים מובהקים.

מכונית יוקרה שהוצתה, ברלין, גרמניה, אוגוסט 2011. Michael Sohn, AP
החשוד הצית 67 מכוניות, ועוד 35 כלי רכב שחנו בסמוך אליהן נשרפו גם כן/AP, Michael Sohn

בחודשים האחרונים השקיעו הרשויות בברלין מאמצים אדירים בניסיון להילחם בתופעת הצתת המכוניות. בין היתר, נפרשו מדי לילה 500 שוטרים ברחובות כדי להגן על כלי הרכב, והוקמה יחידה של 150 שוטרים שכל תפקידה לחקור את ההצתות. על פי דיווח ה"דר שפיגל", במטה המשטרה הגדירו את איתור החשוד הנוכחי, בין היתר באמצעות ניתוח סרטונים ממצלמות אבטחה במעגל סגור שנאספו מהתחבורה הציבורית, "הצלחה מסחררת". עם זאת, הבהיר ראש מחלקת חקירת פשעים במשטרת ברלין, כריסטיאן סטיוף, כי במשטרה רחוקים משאננות: "אני משוכנע ב-100% שהתופעה הזו תמשיך להעסיק אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully