וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד: צעיר נרצח ונשרף, "המניע - הומופוביה"

בעיירה קאמנוק נחרדו מרצח סטיוארט ווקר, שגופתו החרוכה התגלתה כפותה לעמוד. במשטרה מסרבים לאשר זאת, אך בתקשורת מעריכים כי נרצח בגלל נטייתו ומזכירים את העלייה בתקריות הומופוביות

בקאמנוק שבדרום סקוטלנד, מתקשים לעכל את רציחתו של סטיוארט ווקר, צעיר בן 28 תושב העיר, ואת שריפת גופתו. גופתו החרוכה התגלתה כשהיא כפותה לעמוד לצד הדרך בשעת בוקר מוקדמת ביום שבת, כשעליה סימני אלימות קשים. על פי דיווחי התקשורת המקומית, ישנו חשש כבד כי מדובר בפשע שנאה, וכי ווקר נרצח בשל היותו הומוסקסואל. עם זאת, במשטרה המקומית נמנעים בשלב זה מהכרזה כזו.

בעיירה השלווה גרים 13 אלף בני אדם בלבד, ורבים מהם הגיעו לבית המשפחה כדי לנחם את קרוביו ההמומים של ווקר. אחרים באו לזירת הרצח והניחו זרים לזכרו. החברים והמכרים סיפרו על "בחור חייכן ואהוב", ובראיונות לכתבים הרבים שצבאו על העיר, איש לא היה מסוגל להצביע על סיבה אפשרית שתביא את ווקר, "ברנש אהוד מאוד", להיות מעורב בתקרית אלימה.

במשטרה המקומית הסבירו לכלי התקשורת כי אין בידם, לפי שעה, ראיות המצביעות על מניע הומופובי לרצח - אך העיתונים מזכירים שוב ושוב: בסקוטלנד יש מגמה ברורה של עלייה בתקריות האלימות כלפי הומוסקסואלים. מנתונים שנאספו משמונה תחנות משטרה ברחבי סקוטלנד, עולה כי בשנים 2010-2009 תועדו 666 תקריות הומופוביות אלימות, לעומת 364 מקרים בלבד בשנים 2008-2007.

ווקר היה בן 28 במותו. מחקירת המשטרה עולה כי הוא בילה עם חברים בליל שישי האחרון באזור תעשייה בעיר. החוקרים עדיין מנסים להבין מה אירע ברווח הזמן, מאז נראה הצעיר לאחרונה בשעה 02:30 סמוך לתחנת מכבי האש, ועד לשעה 04:50, אז נמצאה גופתו השרופה, קשורה לעמוד תאורה. אחד החוקרים, ג'ון הוג, אמר כי סמוך לזירת הרצח נערכו באותה שעה "כמה מסיבות ביתיות". הבלשים אספו סרטים מכמה מצלמות במעגל סגור של העסקים הסמוכים, בתקווה למצוא רמזים שישפכו אור על המקרה. המשטרה אף פנתה לציבור, וביקשה סיוע מכל מי שבידיו מידע שיכול לסייע בפענוח המקרה.

על פי דיווח ה"דיילי רקורד" הסקוטי, רק ימים ספורים לפני שנרצח, החל ווקר לעבוד כברמן באחד הפאבים בעיר. סבתו, מרגרט, חגגה בסוף השבוע האחרון את יום הולדתה ה-80, בלי לדעת שבאותה העת נכפת נכדה לעמוד והוכה למוות. בן דודו של ווקר, ג'ון, אמר כי בני המשפחה הרגישו שמשהו אינו כשורה, משום ש"סטיוארט היה מאוד קרוב לסבתו, ולא היה מחמיץ את יום הולדתה משום סיבה שבעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully