וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים בצפון אומדים נזק השריפות: "הצתה מכוונת"

קובי דוד

23.10.2011 / 21:32

במשטרה ובשירותי הכבאות ממשיכים לחקור את הדליקות מסוף השבוע בגליל, מתוך חשד שחלקן נגרמו כתוצאה מהצתה מכוונת. עבור החקלאים בצפון, מדובר בנזק של ממש: "רצחו לי את הפרנסה בלב קר"

למעלה מ-40 שריפות במוקדים שונים פרצו בסוף השבוע האחרון ברחבי הגליל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, כוחות הכיבוי סבורים שמדובר בהצתות בזדון, ולחקלאים המאוכזבים באזור נותר כעת רק לאמוד את הנזק. לציון עמרם, מגדל בקר מדלתון, עלו באש 2,000 טונות של חציר, בנזק המוערך בשני מיליון שקלים. "גם אני מאמין שמדובר בהצתות על רקע לאומני", הוא אמר היום (ראשון).

גל דליקות בצפון - כותרות אחרונות
38 שריפות ביומיים בגליל המערבי: חשש לגל הצתות
הושגה שליטה על השריפה בגליל, כביש 70 נפתח לתנועה
דליקת חורש גדולה בגליל - תושבים פונו מבתיהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איך נאכיל את הפרות?" השריפה במחסן בדלתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי שריפות מתחנת גליל עליון החלו הבוקר בחקירת נסיבות האירוע. הדליקה העיקרית המעלה עבורם חשד להצתה בזדון היא שריפת היער שהתרחשה סמוך לכפר עין אל-אסד, בה עלו באש 180 דונם, וגם בשריפת טרקטור בקיבוץ מחניים, ובשריפת המתבן של עמרם במושב דלתון הממוקם מצפון לראש פינה, אליה הוזעקו ארבעה צוותי כיבוי – עולה חשד מובהק להצתות בזדון.

"איך נאכיל את הפרות?"

עמרם, המגדל בקר כבר שנים רבות, מתקשה לעכל את השריפה הגדולה. "בערב שבת נעלנו את השערים במתבן והלכנו הביתה כדי לאכול ארוחת ערב", שיחזר עמרם בשיחה עם וואלה! חדשות. "לאחר כשעה קיבלתי טלפון מחבר שסיפר לי שהמתבן שלי עולה באש. כשהגעתי למקום קיבלתי זעזוע גדול. הקיר שמוביל אל המתבן בו אני מאכלס את החציר נשבר באכזריות ולהבות גדולות כילו את שכבות החציר. מיד הזמנתי את כוחות הכיבוי, אך ללא הועיל - הכול כבר עלה באש".

עמרם מתקשה לחזור לשגרה, בשל מחסור אדיר בחציר שמהווה מאכל מרכזי בתפריט של הבקר שנמצא ברשותו. "כרגע יש לי 900 עגלים ופרות שמחכים לאכול, הם חיים עכשיו רק על האוכל שהבאתי להם לפני שפרצה השריפה. הבאתי הביתה איש מקצוע שיעריך את גודל האסון ולא האמנתי למשמע אוזניי. נזק של שני מיליון שקל, אני מרגיש שרצחו לי את הפרנסה בלב קר, לא יכול להיות שזו הצתה בשוגג, אין שום סיבה שתתלקח אש כך סתם".

לדבריו של עמרם, ההצתה נובעת מרקע לאומני בלבד. "אני לא נמצא בסכסוך עם אף אחד, לפי דעתי זה רק על רקע לאומני. אני מבקש מכל מי שיכול לעזור שייפנה אליי. גורמי הביטחון צריכים לפעול ביד רמה כנגד התופעה המכוערת הזו שפוגעת בפרנסתם של חקלאים. אם זה לא יטופל כראוי, מחר תפרוץ שריפה גדולה יותר". מפקד תחנת כיבוי גליל עליון, טפסר דני חנניה, הוסיף: "יש לנו כמה חשדות להצתות בזדון במספר מוקדים, אך אין לנו בשלב זה ממצאים של ממש. צוותי הכיבוי עבדו במתכונת מוגברת וכן גם מטוסי כיבוי. המשך הפעילות תועבר לכוחות המטרה". בתחנת משטרת צפת ציינו כי נפתחה חקירה סביב הצתת המתבן במושב דלתון, אך טרם נעצרו חשודים. "כוחות המשטרה יפעלו בחומרה כנגד כל מי שעומד מאחורי ההצתות באם ומדובר בזדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully