וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליחים למו"מ על שליט יעידו בפני ועדת שמגר

23.10.2011 / 4:40

במערכת הביטחון דוחפים להגביל בחקיקה את יכולת הממשלה לנהל מגעים מול ארגוני טרור להשבת חטופים. השבוע ייפגש מאיר שמגר עם ראש השב"כ ועם שלושת השליחים בעסקת שליט

השופט בדימוס, מאיר שמגר, העומד בראש הוועדה לקביעת מדיניות ניהול משא ומתן על פדיון שבויים, יגיע לארץ ביום שלישי אחרי ביקור באיטליה, ויזמן לפגישות את ראש השב"כ יורם כהן, ואת שלושת השליחים למשא-ומתן בסוגיית גלעד שליט. לאחר מכן, יגיש את מסקנות הוועדה לשר הביטחון, אהוד ברק. ההערכה היא ששמגר יגיש את המסקנות לברק בעוד כשבועיים. לאחר מכן יוחלט אם להציג אותן לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

גורם המקורב לוועדה אמר כי שמגר מתכוון להקשיב לדוד מידן, לחגי הדס ועופר דקל, על מנת לקבל מהם מידע ותובנות עם השלמת עסקת שליט. לדברי הגורם, "השלושה - כולל ראש השב"כ - עשויים לספר לשמגר פרטים שעד כה לא יכלו לדבר עליהם בגלל רגישות העסקה. נתונים אלה יכולים לחזק את המלצת הוועדה".

שר הביטחון מינה לפני כארבע שנים את השופט בדימוס שמגר, את פרופ' אסא כשר ואת מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, אלוף במיל' עמוס ירון, לעמוד בראש ועדה, שתבחן את סוגיית החטיפות ואת שאלת ניהול המשא-ומתן במסגרתן. בימים האחרונים ברק אומר בשיחות סגורות כי "ישראל נמצאת כבר כמה שנים במדרון חלקלק בכל מה שקשור לסוגיית המשא ומתן עם הטרור. יש להסדיר את הנושא, ואי אפשר שמדינת חפצת חיים תנהל משא ומתן עם חוטפים בצורה כזו".

גורם ביטחוני בכיר הוסיף לדבריו של שר הביטחון ואמר כי "בכירי מערכת הביטחון תמימי-דעים שהגיעה השעה לחוקק חוק, שיגביל את הסחטנות של ארגוני הטרור, ויקל על מקבלי ההחלטות במדינה מול אירועי חטיפה. ארצות הברית ומדינות מערביות נוספות לא מנהלות משא ומתן עם הטרור. זה הכיוון". עוד מסתמן כי אחד מחברי הועדה אף התבטא נגד תהליך קבלת ההחלטות בעסקת שליט.

עוד בנושא
ועדת שמגר תידרש לקבוע "מחיר" לשחרור חטופים
השר לענייני מודיעין, דן מרידור: עסקת שליט - נכונה

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully