וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: אין כל תמרון משותף עם קפריסין

22.10.2011 / 10:04

השבוע דיווח עיתון קפריסאי כי צבאות ישראל וקפריסין מקיימים תרגיל אווירי כדי "להעביר מסר" לטורקיה. לפי התקשורת הקפריסאית, בשגרירות ישראל בניקוסיה טענו כי מדובר ב"תמרון שגרתי"

לא היה ולא נברא: גורמי ביטחון אמרו הבוקר (שבת) לוואלה! חדשות כי בניגוד לדיווחים שונים בימים האחרונים בכלי תקשורת בקפריסין ובטורקיה, בשבוע הקרוב לא מתקיים כל תרגיל משותף לצבאות ישראל וקפריסין, במרחב האווירי של האי השכן.

שלשום בבוקר דיווח העיתון הקפריסאי Phileleftheros כי ישראל וקפריסין מקיימות את התמרון המשותף, במטרה לשלוח "מסר חזק" לטורקיה. עוד דווח על "פעילות צבאית מוגברת" של ישראל וקפריסין סמוך לאזור שבו מקיימים הקפריסאים חיפושי גז טבעי - שם גם הציבה באחרונה טורקיה ספינה של חיל הים שלה. המחלוקת לגבי הבעלות על מאגרי הגז במזרח הים התיכון הוסיפה בחודשים האחרונים למתיחות בין המדינות.

מחלוקת הגז במזרח הים התיכון - כותרות אחרונות:
"מטוסים ישראליים חגו מעל ספינה טורקית בים התיכון"
נשיא קפריסין מרגיע את טורקיה: נדע להתחלק בגז
בצל המתיחות: קפריסין החלה בתהליך קידוח גז טבעי
ארדואן: ישראל וקפריסין ב"טירוף של חיפוש נפט"

בתקשורת בקפריסין ובטורקיה המשיכו לעקוב אחר הסיפור, ועל פי דיווח אתמול בעיתון הקפריסאי Cyprus Mail, מקורות בשגרירות ישראל בניקוסיה אמרו כי "התמרונים במרחב האווירי של בעלי בריתנו הם שגרתיים לחלוטין. אין מאחוריהם כל סדר יום פוליטי".

ברשויות הקפריסאיות הכחישו את הדיווח בכללותו. דובר משרד ההגנה הקפריסאי, אנדראס טרימונוס, אמר ל-Cyprus Mail כי "כוחות הביטחון אינם משתתפים בשום תרגילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully