וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מול כלא השרון: "לחטוף עוד חיילים"

20.10.2011 / 19:57

יומיים בלבד לאחר שחרור האסירים בעסקת גלעד שליט, עשרות ערבים-ישראלים הפגינו, הניפו דגלי פלסטין והשמיעו קריאות הסתה. המשטרה עצרה 15 מהמפגינים. ח"כ רותם: לגרש המפגינים מהארץ

כ-40 ערבים-ישראלים הפגינו לפנות ערב (חמישי) מחוץ למתחם כלא השרון, הניפו דגלי פלסטין וקראו לחטוף חיילים נוספים על מנת לשחרר את כל האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל. כוחות משטרת כפר סבא, מג"ב ושירות בתי הסוהר פיזרו לבסוף את ההפגנה. המשטרה עצרה 15 מהמפגינים בחשד להסתה ולהתקהלות בלתי חוקית.

יומיים בלבד לאחר שחרור האסירים הפלסטינים בעסקה במסגרתה שוחרר גלעד שליט משבי חמאס, הגיע בשעות אחר הצהריים למתחם הכלא אוטובוס ועליו המפגינים המתגוררים במקומות שונים ברחבי הארץ. הם ירדו מהאוטובוס, התמקמו מול בית המעצר "הדרים", הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות בשפה הערבית בעד חטיפת חיילים נוספים, כדי לשחרר את האסירים הביטחוניים שנותרו מחוץ להסכם לשחרור גלעד שליט.

עוד באותו נושא:
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים
41 האסירים שגורשו לחו"ל הגיעו למדינות היעד
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים

ערבים ישראלים הפגינו מול כלא השרון. פאנט
קריאות לחטיפת חיילים נוספים. ההפגנה מול בית המעצר הדרים, היום/פאנט

כוח של משטרת כפר סבא שהגיע למקום הסביר למפגינים כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית וביקש מהם לפנות את המקום. השוטרים שנכחו במקום בשלב זה לא היו בקיאים בשפה הערבית ולא הבינו את משמעות ההפגנה.

לאחר זמן קצר, שבו סירבו המפגינים להתפנות, הגיע כוח תגבור של שוטרים נוספים ולוחמי משמר הגבול, ביניהם דוברי ערבית, אז הבינו כי המפגינים קוראים קריאות הסתה לחטיפת חיילים. השוטרים ולוחמי מג"ב החלו לפעול לפינוי ההפגנה, בסיוע כוח של שרות בתי הסוהר.

בתום האירוע העלו השוטרים את המפגינים בחזרה לאוטובוס, לאחר שעצרו 15 מהם. העצורים, החשודים בהסתה ובהתקהלות בלתי חוקית, נלקחו לחקירה בתחנת כפר סבא. בשלב זה לא ידוע עדיין אם בין המפגינים היו קרובי משפחה של אסירים הכלואים בישראל. בתום חקירה ראשונית תחליט המשטרה האם להאריך את מעצרם.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הגיב הערב להפגנה ואמר כי "יש לבטל את אזרחותם של אותם מפגינים ולגרשם מהארץ". רותם הוסיף כי "הקריאות להמשך חטיפת חיילים מוכיחות שוב את הקשר שיש לקיים בין נאמנות לאזרחות. מסיתים אלה אינם ראויים להיות חלק מהחברה הישראלית".

השתתף בהכנת הידיעה: פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully