וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בסין: פעוטה נדרסה, עוברי אורח התעלמו

בסין ובעולם כולו מתקשים לעכל את צילומי האבטחה מהעיר פושאן, בהם נראה רכב דורס פעוטה וממשיך בנסיעה, ואז, במשך דקות ארוכות, חולפים על פניה אנשים ולא מושיטים עזרה. התמונות קשות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

התמונות המובאות כאן אינן רק קשות לצפייה, פשוט קשה למצוא מילים כדי לתאר אותן. סרטון מצלמת אבטחה שצולם בשבוע שעבר בעיר פושאן בדרום סין מתעד את הרגע בו פוגע רכב מסחרי בוואנג יו-אה, פעוטה בת שנתיים ששוטטה על הכביש. הנהג עוצר את הרכב אחרי שהבין שפגע בילדה - אך אז, בקור רוח מצמרר, הוא פשוט ממשיך בנסיעה, ודורס אותה פעם נוספת עם הגלגלים האחוריים.

הסצינות שנקלטות בעדשה לאחר מכן מזעזעות לא פחות. במשך שבע הדקות שאחרי התאונה, נראים לפחות 12 עוברי אורח חולפים על פני הפעוטה, ששוכבת על הכביש כשהיא מדממת ופצועה קשה. איש מהם אינו מגיש לה עזרה. זאת ועוד - משאית שחולפת בכביש ממשיכה בנסיעה, ודורסת שוב את הילדה.

רק כעבור דקות ארוכות מבחינה אישה אחת בשם צ'ין שיאן-מיי, חסרת בית שחיטטה בפח סמוך, בפעוטה הפצועה, ומנסה לסייע לה (השבוע היא זכתה בפרס מטעם הממשל המקומי על האזרחות הטובה שגילתה). רק אז מגיעה אמה של הילדה, קו פיי-פיי, שמבינה את גודל האסון ופורצת בעזקות שבר.

ברשת החל קמפיין "להפסיק את האדישות"

וואנג הקטנה, אגב, הצליחה בדרך פלא לשרוד בחיים את האירוע, והובהלה לבית חולים. עם זאת, לפחות על פי חלק מהדיווחים המגיעים מסין, היא סובלת ממוות מוחי ומצבה מוגדר קריטי גם היום.

אשר לשני הנהגים הדורסים, הם כבר נעצרו. עוד לפני כן התראיין נהג הרכב המסחרי לטלוויזיה מקומית, והודה כי נמלט מהמקום כדי להתחמק מעונש. "הגברתי את המהירות וראיתי
שאין איש מסביב", הסביר בראיון. "אני אכנס לכלא אם אתפס". השדרנית מקשה ושואלת אותו, "האם זה אומר שאתה מודע לכך שפגעת במישהו, ואז פשוט המשכת ודרסת אותה?", והוא משיב בלי היסוס: "כן. אני צריך לשלם בין 10,000 ל-20,000 יואן פיצויים אם היא תמות, אבל אם היא חיה, זה יעלה לי פי עשרה יותר יקר".

אביה של הפעוטה סיפר כי אחד הנהגים הביע בפניו חרטה ואף הציע לשלם לו כסף כדי לפייסו. "הוא ביקש ממני לתת לו את פרטי חשבון הבנק שלי, כדי שהוא יוכל להעביר אליי קצת כסף", סיפר האב. "הוא אמר שהוא לא התכוון שזה יקרה. אבל הוא אמר שהוא לעולם לא יסגיר את עצמו, כי הוא לא רוצה ללכת לכלא".

אף שהתרחש לפני כשבוע, האירוע עדיין עומד במרכז סדר היום הציבורי בסין, בתקשורת ובאינטרנט. הציבור הסיני מזועזע - בעיקר מאדישותם של העוברים ושבים. הנושא כבר הספיק לייצר יותר מ-4.5 מיליון דיונים ברשת החברתית "סינה וייבו" (המקבילה הסינית של טוויטר), שם הוא עדיין ה"מם" המוביל גם היום, וברשת נפתח גם קמפיין רחב היקף "להפסיק את האדישות".

הדורסים אמנם נעצרו וצפויים לעונש, אך דומה שהתמונות הללו ימשיכו להטריד את סין ואת העולם כולו, שמתקשה להבין: איך יכול להיות שילדה בת שנתיים שוכבת כל כך הרבה זמן בשלולית דם, ואיש לא עושה דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully