וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה לגרמניה על הסיוע בגיבוש עסקת שליט

טל שלו, כתבתנו המדינית

19.10.2011 / 2:00

ראש הממשלה נפגש עם המתווך הגרמני בעסקה לשחרורו של גלעד שליט והודה לו על הסיוע. נתניהו הודה גם לשליח הקודם, חגי הדס: "אתה יודע טוב מכולם שהעסקה הזו הייתה טובה מקודמותיה"

על רקע שחרור גלעד שליט משבי חמאס, נפגש אתמול (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם המתווך הגרמני שסייע בתיווך בגיבוש העסקה לשחרורו. על פי פרסומים זרים המתווך הוא גרהארד קונארד, איש ביון גרמני שתיווך בעבר בעסקאות בין ישראל וחיזבאללה. בפגישה, בה השתתף גם נציגה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודה ראש הממשלה לגרמניה על הסיוע בהשגת ההסכם.

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש גם הוא אתמול עם המתווך הגרמני ועם נציגים בכירים של שירותי המודיעין והממשל הגרמניים. פרס הודה למתווך ולקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על תרומתה המשמעותית של גרמניה לקידום השבתו של גלעד שליט לביתו.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!

סוף סוף בבית: גלעד שליט הגיע למצפה הילה
גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
אחרי חמש שנים: לילה ראשון של גלעד בבית
נעם שליט על חזרת גלעד: "חווינו לידה מחדש של בן"

נתניהו התקשר אמש גם לחגי הדס, שסיים לפני כשישה חודשים את תפקידו כשליח למשא ומתן להשבת גלעד שליט, והודה לו על תרומתו במגעים להשבת החייל הביתה. "אתה יודע טוב מכולם שהעסקה הזו הייתה טובה מקודמותיה", אמר ראש הממשלה להדס. הדס פעל בעניינו של שליט משנת 2009 ועד חודש אפריל השנה כשפרש מתפקידו. לאחר פרישתו של הדס מונה דוד מידן לשליח הממונה על המשא ומתן.

דוד מידן, סיפר אתמול לוואלה! חדשות על מפגשו הראשון עם גלעד עם שחרורו משבי החמאס. "שוחחתי עם גלעד, סיפרתי לו כי אני הייתי האיש שניהל את המשא ומתן", סיפר מידן. "לא שמעתי ממנו יותר מדי פרטים מאחר והוא היה מוקף במצרים. הוא נראה טוב, אני שמח על כך, אני מאמין שעוד אדבר איתו והדבר הראשון שאני הולך לעשות זה לישון", הוסיף.

אתמול השתחרר גלעד שליט לאחר 1,941 ימים בשבי חמאס. בשעות הבוקר המוקדמות החל שליט לעשות את דרכו מרצועת עזה, מלווה באנשי חמאס, למעבר הגבול ברפיח שם הועבר לידי המתווכים המצרים. בהמשך, הוסע שליט ברכב מצרי למעבר כרם שלום שם התקבל על ידי קציני צה"ל, סגן אלוף הדר אלעד וראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל, אלוף משנה אייל פרוכטר שליוו אותו למחנה אמיתי לבדיקות רפואיות. שליט הועבר במסוק לבסיס חיל האוויר תל נוף שם חבר למשפחתו והתקבל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. לבסוף, טסה משפחת שליט חזרה לביתה במצפה הילה.

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully