וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי רפואה: "נראה ששליט לא אכל הרבה בשר בשבי"

אריאל נוי

18.10.2011 / 13:59

התמונות הראשונות שפורסמו עם חזרתו של גלעד שליט לישראל, מעידות על כך שבמהלך שביו נמנעה ממנו החשיפה לשמש. מומחי בריאות סבורים שהדבר עלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, ערוץ 1 ונועם אשל, עריכה: אמיר קוטיגרו)

התמונות הראשונות בהן נראה גלעד שליט עם שחרורו משבי חמאס, הצביעו על הליקויים הבריאותיים עמם הוא צפוי להתמודד בתקופה הקרובה. בתמונות ששודרו בתחילה בטלוויזיה המצרית ולאחר מכן בפרסומים של דובר צה"ל, נראה שליט כשהוא רזה ושהוא מתקשה להתהלך על רגליו. קציני רפואה שבדקו את מצבו של שליט עם הגעתו לישראל, סיפקו לו משקפיים וציינו כי שליט סובל מתת-משקל.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
גלעד שליט לאחר שחרורו: "חששתי שאשאר עוד שנים"
נתניהו: גלעד שליט בבית, המשימה הושלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"באופן כללי הוא נראה בסדר גמור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מומחים שראו את שליט בשידורי הטלוויזיה ציינו כי נראה שבסך הכל מצבו הבריאותי שפיר. ד"ר פאולה שטרק, יועצת עור ומומחית בבית החולים בני ציון בחיפה אמרה כי "נראה שבמשך הרבה זמן נמנעה משליט חשיפה לשמש. באופן כללי הוא נראה בסדר גמור. חשיפה מעטה לשמש עלולה לגרום לבעיות בריאות רבות ולפי התמונות נראה שהוא לא ראה אור שמש מזה חמש שנים".

ד"ר שטרק הוסיפה כי "ייתכן שיש לשליט חוסר בויטמין D, החיוני ליצירת סידן. בנוסף, ברגע שמישהו לא נחשף לשמש, העור שלו הופך לרגיש כמו של תינוק. שיזוף מקרני השמש מהווה הגנה טבעית. משמע, שליט עלול להיכוות מהשמש בקלות יתרה. אפילו חשיפה מינימלית לשמש נחוצה, אך גוון העור לפי מה שראינו, יכול להעיד על חוסר בתזונה. יכול להיות שמצב העור משקף מצב תת-תזונתי. נראה שלא נתנו לו מספיק בשר לדוגמה או פירות".

תמונה ראשונה גלעד שליט על מדי צהל. דובר צה"ל
"נראה שגלעד מתקשה לזוז"/דובר צה"ל

עוד אמר ד"ר שטרק כי "נראה שגלעד מתקשה לזוז, הוא נשען בכל פעם שעלה במדרגות. אפשר לראות שהוא לא כל כך זז במשך חמש שנים, אפשר לראות שהוא בהחלט לא התאמן והשרירים שלו לא חזקים במיוחד. יש כאן כנראה שילוב של תת-תזונה וחוסר בפעילות ספורטיבית".

פרופ' חווה טבנקין, מנהלת מחלקה לרפואת משפחה בבית החולים העמק בעפולה, הסבירה כי מצבו של גלעד תלוי בתנאי כליאתו ולכן הוא נראה כחוש ובהיר. "לפי מה שנראה", אמרה פרופ' טבנקין, "חסר לו הרבה ויטמין D. נראה שהעצמות שלו חלשות. זה שהוא רזה לא אומר שהוא סובל מת-תזונה. יכול להיות שהוא לא אכל הרבה ושלא היה לו מצב רוח לאכול". בנוגע לפעילות גופנית הסבירה פרופ' טבנקין כי "מעבר לכך שנראה ששליט נראה כאחד שלא עשה פעילות גופנית, יכול להיות שהוא ישב הרבה ולכן ראינו שהוא התקשה ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully