וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תמונות ראשונות של גלעד שליט במדי צה"ל

18.10.2011 / 12:35

גלעד שליט חזר לאדמת ישראל. עם הגעתו לבסיס מחנה אמיתי עבר שליט בדיקות רפואיות, שבסיומן נקבע כי מצבו טוב. לאחר הבדיקות הולבש שליט במדי צה"ל כשהוא עונד דרגות רב-סמל

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל פרסם בצהריים (שלישי) תמונות ראשונות של גלעד שליט בשטח ישראל. בסרטון אחד נראה שליט לאחר שהולבש במדי צה"ל כשהוא עונד דרגות רב-סמל. בסרטון אחר נראה שליט כשהוא יורד מהמסוק שהוביל אותו ממעבר רפיח למחנה אמיתי. בצילומים נראה שליט כשהוא נפגש עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, רמ"ח נפגעים בצה"ל אלוף-משנה יאיר בן שלום וקציני רפואה. בהמשך צפוי שליט לעבור במסוק לבסיס תל-נוף, שם ייפגש לראשונה עם הוריו ולאחר מכן הוא יועבר לביתו במצפה הילה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

גלעד שליט לאחר שחרורו: "חששתי שאשאר עוד שנים"
משידורי הטלוויזיה המצרית: תמונות שליט עובר לידי ישראל
צה"ל הודיע: "גלעד שליט בשטח ישראל"

גלעד שליט משוחח עם הוריו, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
"לא סיפקו לי משקפיים בשבי". שליט משוחח עם הוריו/דובר צה"ל

מוקדם יותר אישר דובר צה"ל תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי "מצבו של גלעד שליט טוב ותקין, ובסיום הבדיקות הוא יעלה על מסוק חיל האוויר וימריא לעבר בסיס חיל האוויר בתל נוף" – בהודעה שמסר אמר תת-אלוף מרדכי כי "התקיימה שיחת טלפון מרגשת בין גלעד שליט לבין משפחתו. על פי הערכה רפואית ראשונית מצבו טוב, והוא ימריא וינחת בבסיס חיל האוויר בתל-נוף, שם יפגוש את ראש הממשלה, את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל, ומיד לאחר מכן הוא ייפגש ויתייחד עם בני משפחתו שממתינים לו. עם סיום התהליך של קבלתו והשלמת הבדיקות בתל-נוף, ימשיך גלעד שליט וישוב לביתו בטיסה".

בתום שיחה עם הוריו אביבה ונעם קיבל גלעד שליט אוכל ושתייה, לראשונה על אדמת ישראל. גורמים צבאיים סיפרו כי שליט שואל שאלות, מתעניין במצב המדינה והתרגש מאוד במהלך השיחה עם הוריו. אל שליט הוצמדו קציני רפואה. כמו כן, לראשונה הגישו לו את מדי צה"ל.

שליט סיפר כי ראה מספר בודד של אותם אנשים בחמש השנים האחרונות ושלא סיפקו לו משקפיים בשבי, למרות בקשת הוריו. עוד הוסיף כי פציעתו בפיגוע לא טופלה כראוי. הקצינים בדקו את מצב ראייתו כדי לספק לו משקפיים בהקדם וסיפרו כי הוא סובל גם מתת-משקל.

בראיון ששודר בטלוויזיה המצרית מוקדם יותר אמר גלעד כי הוא "מאוד נרגש". בניגוד לתמונות ששודרו קודם לכן, מיד עם שחרורו במעבר רפיח, הפעם נראה שליט גם מחייך מעט. עם זאת, הוא נראה חיוור ורזה.

"חשבתי שאני יכול למצוא את עצמי במצב הזה עוד הרבה שנים", הוסיף שליט, שדיבר בעברית. "קיבלתי את הידיעה (על השחרור הצפוי) לפני כשבוע, אבל הרגשתי את זה בחודש האחרון. הייתי מאושר, אך גם חששתי שהמגעים עלולים להשתבש". עוד אמר כי הוא "מאוד נרגש", אך גם "מרגיש לא הכי טוב מכל האירוע, לפגוש כל כך הרבה אנשים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully