וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: תייר גרמני נאכל בידי קניבלים בפולינזיה

סטפן ראמין הגיע לאי נוקו היבה במסגרת מסעו סביב העולם ויצא לציד עיזי בר עם מדריך מקומי - ששב בלעדיו, ואז נעלם. לאחר שבוע נמצאו עצמות אדם, שנלקחו לבדיקת מעבדה. מצוד אחר המדריך

חשש כבד לחייו של שייט יאכטות גרמני, שנעלם באי קטן באוקיינוס השקט - וככל הנראה נאכל בידי קניבלים. כך מפרסמים הבוקר (שני) שורה של כלי תקשורת בעולם, המצטטים אתרי חדשות מקומיים בפולינזיה הצרפתית.

סטפן ראמין בן ה-40, שהיה בעיצומו של שיט סביב העולם אותו החל ב-2008, נעלם לפני כחודש, זמן קצר לאחר שהגיע לאי הקטן נוקו היבה. לאחר שבוע של חיפושים נמצאו באי שרידי גופת אדם ובגדים, ככל הנראה שלו, שהעלו חש כבד כי נאכל בידי בני שבט מקומי. השרידים שנמצאו, שכללו בעיקר עצמות ושיניים, נלקחו לבדיקות מעבדה בפריז, שיקבעו סופית אם הם אכן של ראמין. תוצאות צפויות להתקבל רק בעוד מספר שבועות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראמין ובת זוגו דורש, מתוך אלבום תמונות מהטיול שהעלה לרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, מתנהלים באי כעת חיפושים אחר הנרי הייטי, מדריך תיירים מקומי שיצא יחד עם ראמין למסע ציד עיזי בר בהרים באי, והוא ככל הנראה האדם האחרון שראה אותו בחיים. לפי פרטי המקרה שהתפרסמו, מספר ימים לאחר שהשניים יצאו לציד, שב הייטי לבדו, ובישר לבת זוגו של ראמין ושותפתו למסע, הייקה דורש בת ה-37, כי הוא נפצע בתאונה. ואולם, לדבריה, כשביקשה להזעיק עזרה - תקף אותה הייטי, קשר אותה לעץ ונמלט מהמקום. היא הצליחה להשתחרר לאחר כמה שעות, והזעיקה עזרה. בעקבות זאת, החל המצוד אחר המדריך, בו משתתפים גם בני משפחתו. הייטי תואר בתקשורת המקומית כצעיר חובב ספורט שהיה מוכר היטב באי.

"זה מעולם לא קרה פה, זה נורא"

דובר של משרד החוץ הגרמני אישר ל"טלגרף" כי במשרד "מודעים למקרה ומצויים בקשר עם הרשויות הפולינזיות". באתרי אינטרנט פולינזיים נכתב כי המקרה "זיעזע את האומה". "איש לא יכול להאמין שזה קרה", אמרה דבורה קימיטטה, סגנית מושל האי נוקו היבה, לאתר המקומי Les Nouvelles. "זה מעולם לא קרה כאן קודם, זו הפעם הראשונה. זה נורא".

הקניבליזם היה נפוץ ביותר בשלבים מוקדמים של ההיסטוריה, אך הפך לנדיר ביותר במאות האחרונות. עם זאת, עדויות למעשי קניבליזם עדיין מתגלות מדי פעם, בעיקר באיים שונים באוקיינוס השקט, בהם בולט האי פפואה, שם מוערך כי ישנם בנים לשבט הקורוואיי שעדיין אוכלים בקביעות בשר אנוש כחלק מטקסים דתיים. כמו כן, תועדו בשנים האחרונות מקרים של אכילת בשר אדם במהלך מלחמות אזרחים באפריקה, בעיקר בקונגו ובליבריה.

גם באי הוקו ניבה הייתה היסטוריה של קניבליזם בעבר הרחוק, אולם ככל הידוע היא פסקה. מדובר אי זעיר שבו כ-2,000 תושבים בלבד כיום. הוא הוזכר בין היתר בסיפוריו של הרמן מלוויל, מחבר "מובי דיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully