וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה קיבלה מידע על כוונה לפגוע בשגרירות ישראל

רויטרס

14.10.2011 / 10:51

הסעודים העבירו מידע לארגנטינה לפני 4 חודשים, לפיו גורמים אירניים מתכוונים לבצע פיגועים בשטחה. משרד החוץ: "לאירן יש דפוס פעולה רב-שנים המתיישב עם מידע מסוג זה"

ערב הסעודית העבירה לארגנטינה מידע, לפיו גורמים אירניים מתכוונים לבצע פיגועים בשטחה. גורם ביטחוני בכיר בבואנוס איירס אמר הבוקר (שישי) כי המידע הועבר לרשויות בארצו לפני ארבעה חודשים, ונמסר להן בתיווכה של ארצות הברית. ככל הנראה מדובר בכוונה לבצע פיגועים בשגרירות ישראל ובשגרירות הסעודיות בבירה.

הגילויים החדשים נחשפו, ככל הנראה, שלא במקרה: המידע החדש מגיע ימים ספורים בלבד לאחר שהתגלה קשר אירני לרצוח את השגריר הסעודי בוושינגטון. ברחבי העולם מופעלים לחצים כבדים על אירן, כדי שתשמיע גינוי למזימה שהיא מואשמת ברקימתה. כמו כן, ובצעד חריג ביותר, ארצות הברית פנתה ישירות למדינה - שעמה אין לה קשרים דיפלומטיים - כדי להבהיר לה שלא תעבור על העניין בשתיקה. השגרירה באו"ם, סוזן רייס, נפגשה עם נציגי המשלחת האירנית בניו יורק, והעבירה להם, לפי כמה דיווחים, "מסר תקיף ביותר".

פיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, ארגנטינה, 1992. AP
הפיגוע בשגרירות ישראל בשנת 1992, בו נהרגו 29 בני אדם/AP

בירושלים אמרו כי המידע על הניסיון לפגוע בשגרירות "אינו מוכר", אך ציינו כי לאירן יש "דפוס פעולה רב-שנים המתיישב עם מידע מסוג זה". במשרד החוץ הזכירו את ההיסטוריה הארוכה של הפיגועים האירניים נגד מטרות בחו"ל בכלל, ונגד מטרות ישראליות ויהודיות בפרט. "אנחנו לא שוכחים את הפיגועים בשגרירות הישראלית בבואנוס איירס ובמרכז היהודי", אמרו, וביקשו להזכיר כי "ממשלת ארגנטינה דורשת להסגיר לידיה, באמצעות האינטרפול, בכירים אירניים החשודים במעורבות בפיגועים אלה". שגרירת ארצות הברית בארגנטינה, וילמה מרטינז, סירבה להתייחס לדיווח, וגם ממשלת ארגנטינה טרם הגיבה אליו באופן רשמי.

ארגנטינה הכחישה שהציעה לאירן עסקה למחיקת החקירה

בשנת 1992 נהרגו 29 ישראלים ותושבים מקומיים, ונפצעו למעלה מ-220 בני אדם בפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס. בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בעיר, בשנת 1994, נהרגו 85 בני אדם ונפצעו מאות, כשמחבל מתאבד הפעיל מכונית תופת בצמוד לבניין. דו"ח של חקירת הפיגועים שנכתב על ידי ארגוני הביון של ארגנטינה וארצות הברית, בשיתוף ישראל, הצביע על מעורבות אירנית ישירה בתכנונם, וכן על אנשי חיזבאללה שהואשמו בביצועם. דו"ח החקירה האשים באופן אישי את האייתוללה עלי חמנאי, מנהיגה הרוחני של אירן, את הנשיא האירני דאז אכבר האשמי רפסנג'ני, ואת מי שמכהן כיום כשר ההגנה, עלי וחידי. בחודש מרץ השנה דווח בעיתון המקומי "פרפיל", כי שר החוץ של ארגנטינה, הקטור טימרמן, פנה לאירן, והציע לה לסגת מחקירת שני הפיגועים, תמורת שיקום יחסי הסחר בין המדינות. הדיווח הוכחש בתוקף לאחר מכן.

בהכנת הידיעה השתתפה כתבתנו המדינית, טל שלו.
לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully