וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה גירשה שר אירני בגלל מעורבותו בטרור

1.6.2011 / 10:57

שר ההגנה אחמד וחידי הואשם בתכנון הפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בו נהרגו 85. בוליביה התנצלה בפני ארגנטינה על הזמנתו "בטעות". הוא לא נעצר בגלל חסינותו הדיפלומטית

שר אירני גורש מבוליביה: רשויות המדינה הדרום אמריקאית הודיעו הלילה (רביעי) כי הן נוקטות בכל הצעדים הנדרשים כדי לוודא ששר ההגנה של אירן, אחמד וחידי, שהואשם על ידי ארגנטינה בתכנון הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, בו נהרגו 85 בני אדם, יעזוב מיידית את המדינה בה הוא מבקר. וחידי נמנה על הדמויות הבכירות ביותר שהואשמו על ידי התביעה בארגנטינה, בהעדרן, בתכנון הפיגוע בבניין AIMA.

על הגירוש הודיע שר החוץ הבוליביאני במכתב לעמיתו הארגנטינאי. במכתב הסביר כי וחידי הוזמן על ידי משרד ההגנה, שם "לא ידעו על הרקע שלו, ולמרבה הצער לא תיאמו זאת עם יתר משרדי הממשלה". הוא התנצל על "הטעות החמורה", הבהיר כי ווחידי לא יוזמן עוד לבוליביה, והביע תקווה שהתקרית "לא תעיב על היחסים המצוינים בין בוליביה לארגנטינה".

מקורות בממשל הבוליביאני מסרו לרויטרס כי וחידי אכן עזב את בוליביה, אתמול בשעות הערב המאוחרות. האפשרות שייעצר לא עמדה על הפרק, אף שצו מעצר בינלאומי של האינטרפול תלוי נגדו מאז 2007, שכן בהיותו שר, הוא נהנה מחסינות דיפלומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully