וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים בהר דב: הלב שלנו עם גלעד שליט

קובי דוד

13.10.2011 / 2:00

משפחותיהם של עדי אביטן, בני אברהם ועומר סועאד הגיבו באופטימיות זהירה למשמע דבר שחרורו של שליט. "אנחנו חיינו בתקווה במשך 4 שנים, שאולי ילדינו יחזרו בשלום ובסוף קיבלנו גופות"

העסקה לשחרורו של גלעד שליט משבי חמאס, החזירה את בני משפחותיהם של שלושת החיילים שנחטפו בהר דב לפני כ-11 שנים, ליום בו הוחזרו להם גופות יקיריהם ואפסו סיכוייהם לראות אותם בחיים. משפחותיהם של עדי אביטן, בני אברהם ועומר סואעד התרגשו למשמע ההודעה על השחרור הקרב, אך גם הזכירו כי עדיין קיימת אי ודאות באשר למצבו הרפואי של גלעד.

עסקת שליט - כותרות אחרונות
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
ראש השב"כ: "זו העסקה הטובה ביותר שהיה אפשר לקבל"
חמאס מאשר רשמית: מרואן ברגותי וסעדאת לא בעסקה

אביטן, אברהם וסועאד נחטפו על ידי ארגון חיזבאללה ב-7 באוקטובר 2000, בסמוך למוצב הר דב שבצפון הארץ. רק כשנה לאחר אירוע החטיפה הודיעו גורמים צבאיים למשפחות כי החיילים אינם בין החיים, ורק כעבור ארבע שנים הושבו לישראל גופותיהם של הבנים שהובאו סוף סוף לקבורה הולמת.

אביו של עדי אביטן, יעקב, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי גם הוא ומשפחתו, כמו מיליוני אנשים בישראל, מתרגשים ומצפים לבואו של גלעד שליט. "מדינת ישראל מחויבת להשיב כל חייל ששלחה לחזית הלחימה. למרות המחיר הכבד למדינה, הערך המוסרי של פדיון השבויים הוא החשוב מכל. זו עסקה חשובה ואני מעריך את כל הגורמים שהשתתפו בה".

"הלב שלי נמצא עם החייל החטוף", אמר אביו של עומר סואעד, קאסם. "כאשר נודע לי על העסקה פרצתי בבכי של אושר". עם זאת, הביע סואעד חשש לשלומו של שליט: "יחד עם כל השמחה, אנחנו צריכים לקבל אישור רשמי מחמאס שגלעד נמצא חי, בריא ושלם. אנחנו חיינו בתקווה במשך ארבע שנים, שאולי ילדינו יחזרו בשלום, אבל לבסוף קיבלנו גופות".

אביו של בני אברהם, חיים אברהם, סירב להתראיין בטענה כי משפחתו עברה דרך קשה, מסובכת וכואבת, והוא איננו מסוגל לעסוק בנושא. ביום חמישי האחרון הקימו משפחות הנופלים גלעד לזכרם בהר דב, לרגל ציון יום השנה ה-11 לחטיפתם.

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully