וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "עסקת שליט - הניצחון הגדול של הטרור"

פנחס וולף וטל שלו

12.10.2011 / 3:42

השר, שהיה אחד משלושת המתנגדים לעסקה בממשלה, הסביר את הצבעתו. דבריו נתמכו על ידי יו"ר מועצת יש"ע וגורמים אחרים בימין, בעוד שמרבית הקשת הפוליטית דווקא בירכה על העסקה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"העסקה לשחרור גלעד שליט היא ניצחון גדול של הטרור" - כך אמר הלילה (רביעי) השר לתשתיות לאומיות, עוזי לנדאו, שהיה אחד משלושת המתנגדים לעסקה כשהובאה להצבעה בישיבת הממשלה. לנדאו אמר כי "העסקה תביא לפגיעה בהרתעה ובביטחון ישראל. אני רוצה להתפלל ולקוות שלפחות בכך שהצבענו נגד, ממשלת ישראל תביא לבחינה יסודית את המדיניות שלנו מעתה והלאה", הוסיף. לנדאו ציין עם זאת כי לאחר שנתקבלה ההחלטה לשחרר את שליט, חובה לעשות הכל כדי לממש אותה.

גם חברי סיעת האיחוד הלאומי תקפו את המהלך. "אם עסקת ג'יבריל הביאה את האיניתיפדה הראשונה, ואוסלו הביא עלינו את האינתיפדה השנייה, כניעת ממשלת נתניהו לחמאס בעסקת שליט תביא עלינו את האינתיפדה השלישית, ודם הנקיים שיישפך יהיה בראש של מי שתמך בשחרור הרוצחים", אמרו חברי הסיעה במסיבת עיתונאים שכינסו לפני ההצבעה בממשלה.

עוד בנושא:
ברוב של 26: הממשלה אישרה עסקה לשחרור שליט
אביבה ונועם שליט: "מחכים לראות את גלעד"
מהחטיפה לאישור העסקה: 5 שנים של ציפייה
משעל: "אלף אסירים ישוחררו בתמורה לאחד"
חמש שנים בשבי: כך נראו 24 שעות במאהל המחאה

השר לתשתיות לאומיות וחבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו עוזי לנדאו במהלך ועידה של מפלגת ישראל ביתנו, אפריל 2011. עומר מירון
"ניצחון לטרור". השר לנדאו/עומר מירון

"איש לא יכול להיות מופתע שנתניהו התקפל ונכנע לחמאס", הוסיפו. "מי שניסה ללמד את כל העולם איך להילחם בטרור ומדוע אסור לעולם להיכנע, נכשל כישלון מחפיר במבחן המעשי. אנו מקווים רק כי יהיה לנתניהו די אומץ ללכת ולהביט בעיני היתומים והאלמנות, ההורים השכולים ומשפחות החטופים הבאים שייגרמו כתוצאה מההתקפלות והכניעה".

שדולת ארץ ישראל בכנסת הביעה גם היא את התנגדותה לעסקה לפני שאושרה בממשלה. "אסור לאפשר שחרור מחבלים לתוך אזורי יהודה ושומרון", מסרו ראשי השדולה, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי). "השדולה קוראת לשרים לראות לנגד עיניהם את הקורבנות העתידיים הרבים והוודאיים של הכניעה לטרור, ושל השחרור הסיטונאי של מחבלים רוצחים – ולדחות בשתי ידיים את העסקה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אבן גדולה נגולה מלב כולנו"

אבל היו, כמובן, גם תגובות אחרות. יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה), הביעה את תמיכתה בעסקה לאחר שאושרה בממשלה, אולם הדגישה כי לאחר שובו של גלעד יהיה צורך בהפקת לקחים. "אני מכבדת את החלטת הממשלה לשחרור חייל צה"ל גלעד שליט", אמרה לבני.

"אני מברכת את משפחת שליט ביום הזה ויחד איתה את כל עם ישראל שרואה בגלעד בן משפחה. כשם שאבן גדולה נגולה מלב כולנו, עלינו לחבק ביום הזה את משפחות נפגעי הטרור שעוברות גם הן רגעים קשים. בצד מצוות פדיון שבויים, האתוס של צה"ל והמחויבות להשיב את חיילנו הביתה, מדובר בהחלטה עם השלכות ביטחוניות מורכבות לעתיד. חילוקי הדעות בעניין הזה לא היו, ואין להעבירן למגרש הפוליטי או המפלגתי. אחרי שגלעד ישוב, עלינו כחברה וכמדינה לערוך דיון רציני ומעמיק ביחס למקרים עתידיים אם חס וחלילה ישנו. מי ייתן ולא נזדקק להם".

אחד מראשי השדולה למען שחרור גלעד שליט, ח"כ איתן כבל (העבודה), בירך הלילה על אישור העסקה, וציין כי היא דווקא מבטאת את עוצמתה של ישראל. "על אף הקשיים הרבים הכרוכים, מדובר בהחלטה מוסרית מהמעלה הראשונה המבטאת את החוסן של מדינת ישראל. בנושא הזה אין אופוזיציה וקואליציה ונתמוך בכל כוחינו בהחלטת הממשלה".

"מדובר במחיר כבד של שחרור מחבלים מתועבים, אך הוא מחיר ראוי ונכון" הוסיפה גם ח"כ זהבה גלאון (מרצ). ישנו חוזה בין חיילים למדינה - הם יוצאים להגן עליה, והיא תעשה הכל על מנת להשיבם בשלום. חבל שלקח חמש שנים שזה יקרה, וטוב עשתה הממשלה כשקיבלה את ההחלטה החשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully