וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין: "ההתלהמות הלאומנית בכנסת מדאיגה"

פנחס וולף

11.10.2011 / 17:01

בתגובה לדברים שאמר בראיון ח"כ יריב לוין לפיהם "מערכת המשפט רקובה", אמר חתן פרס ישראל לחקר המשפט, אמנון רובינשטיין, כי הריקבון נמצא דווקא בכנסת. "יש תחרות על מי יתלהם יותר"

יושב הראש לשעבר של ועדת חוקה, חוק ומשפט וזוכה פרס ישראל בחקר המשפט, פרופ' אמנון רובינשטיין, תקף היום (שלישי) בחריפות את התבטאויותיו האחרונות של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד) לפיהן מערכת המשפט הישראלית רקובה ובית המשפט העליון מונע מאג'נדה שמאלנית. "אני דוחה בכל תוקף את ההתקפות הפראיות האלה", אמר רובינשטיין בשיחה עם וואלה! חדשות. "אפשר לבקר את בית המשפט העליון, משפטנים עושים זאת. אפשר לבקר החלטות ומדיניות, אבל להדביק תארי גנאי לבית המשפט העליון, זה לא ייעשה על ידי הרשות המחוקקת".

בראיון לעלון תנועת הימין "ארץ ישראל שלנו", שיפורסם מחר, צוטט לוין כמי שאמר ש"מערכת המשפט רקובה". הוא הוסיף ואמר, כי "בית המשפט העליון מונע מאג'נדה שמאלנית, ובעיקר מהווה סכנה ליכולת שלנו להבטיח את קיומנו. במציאות הקיימת במערכת המשפט". על כך אמר פרופ' רובינשטיין, כי "בזכות בית המשפט העליון יש לנו שם בינלאומי טוב. כל המדינות הדמוקרטיות מאמינות בעצמאותו וביושרו של בית המשפט הזה. בכנסת יש בעיה רצינית של התלהמות לאומנית, של תחרות על מי יתלהם יותר מבחינה לאומנית, וזהו מקור לדאגה עמוקה למי שדוגל בתפישת עולם ליברלית".

בהמשך הראיון אמר לוין כי לתפישתו "חייב להיות שינוי של ממש כדי להשיב את המערכת המשפטית למסלול יהודי יותר ודמוקרטי יותר". לדבריו, "בעוד שהמחנה הלאומי והדתי זוכה בבחירות, הוא אינו מצליח לממש את המדיניות לשמה נבחר בגלל מערכת המשפט כולה, ובפרט בג"ץ, בדרך שהיא אנטי-דמוקרטית בעליל ומהווה סכנה ליכולת שלנו להבטיח את קיומנו".

להוכחת צדקת דרכו רתם לוין גם את ראש הממשלה המנוח מנחם בגין. "אין לי ספק שכאשר בגין אמר 'יש שופטים בירושלים', הוא לא התכוון למה שקורה היום בבית המשפט העליון", אמר. הוא ציין כי קיימת מחלוקת בינו לבין חלק מחברי הליכוד, אך התעקש כי הוא נושא את דגלם של אלו שמערכת המשפט אינה משרתת. כאשר נשאל היום בנוגע להתבטאות, אמר לוין כי אינו זוכר שכינה את מערכת המשפט "רקובה".

עוד באותו נושא
ביניש: בתי המשפט - עוד חוליה בתפיסה חברתית חסרה
בג"ץ הורה לפנות מאחזים? לבנת מנסה להכשירם
בג"ץ הורה לעכב את שחרורו של אל"מ זאהר עאטף

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully