וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לעכב את שחרורו של אל"מ זאהר עאטף

גלעד גרוסמן

30.8.2011 / 19:16

הפרקליטות ערערה על החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מעונשו של אל"מ זאהר עאטף, הקצין שהורשע באונס חיילת והורד לדרגת טוראי. בית המשפט הורה שלא לשחררו עד שיסתיים הערעור בעניינו

בג"ץ הוציא הערב (שלישי) צו על תנאי המורה על עיכוב שחרורו של זאהר עאטף, עד למתן החלטה סופית בערעורים שהוגשו כנגד החלטת ועדת השחרורים לשחררו ממעצר לאחר ריצוי שני שליש מעונשו. השופטים קבעו כי בתוך שבועיים יגיש עאטף תצהיר בו יפרט את עמדתו לגבי האפשרות ליטול חלק בתכנית שיקום מטעם השב"ס. כמו כן, באותו זמן תציג המדינה את תכנית השיקום שתיפתח בפני עאטף. לאחר שיוגשו התצהירים יתקיים דיון נוסף בעתירות בתוך חודש ושחרורו יעוכב עד להחלטה סופית בעניינו.

עוד על פרשת זאהר עאטף:

אחיו של הקצין שאנס: "סימנו מטרה כי הוא דרוזי"
הנאנסת נגד שחרור זאהר עאטף: "איפה מידת הדין?"
הפרקליטות לבג"ץ: לא להקדים שחרור האל"מ שאנס
זאהר עאטף: "מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי"

אילולא מתן הצו, היה עאטף צפוי להשתחרר בתוך ימים ספורים לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי יש לשחררו כדי לאפשר לו לקחת חלק בתכנית שיקום אזרחית. יצוין כי המדינה מתנגדת לשחרורו המוקדם, ללא קשר למתווה שיקומו. בדיון היום טענו נציגות הפרקליטות הילה גורי ויוכי גנסין כי עונש של ארבע שנות מאסר על חמישה מקרי אונס הוא עונש נמוך ובלתי מתקבל על הדעת.

בדיון עצמו אמרה גורני כי "מדובר במקרה מכוער במיוחד של מפקד בדרגת אל"מ, שניצל את דרגתו ומעמדו כדי לפגוע שוב ושוב בחיילת תחת פיקודו בכך שאנס אותה חמש פעמים". היא הוסיפה שהוועדה לא התייחסה בהחלטתה לכל השיקולים הרלבנטיים. עוד טענה, כי "מדובר בפגיעה קשה ביותר באמון של חיילים ומפקדיהם, באמון של כלל הצבא ומפקדיו באמון ההורים ששולחים את ילדיהם לצבא".

בשלב מסוים בדיון אמרה גנסין, כי ועדת השחרורים שמה לה למטרה לשחרר את עאטף, מה שהעלה את חמתו של אחיו שנכח באולם. "צה"ל הוא זה שסימן את המטרה, אתם שקרנים אחד אחד. סימנתם מטרה מכיוון שהוא דרוזי", צעק לעבר הפרקליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully