וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאנסת נגד שחרור זאהר עאטף: "איפה מידת הדין?"

29.8.2011 / 22:24

בג"ץ ידון מחר בערעור הפרקליטות על ההחלטה לקצר את עונשו של מי שאנס כאלוף משנה חיילת ששירתה תחת פיקודו. את הקורבן ילוו האירועים גם אחרי

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

"שחרור מוקדם או לא, בשלב מסוים הוא יסיים לרצות את העונש שלו, וייצא לחופשי. לי אין את הפריבילגיה הזו. הטראומה איתי, הפגיעה איתי, לכל החיים. אין אף אחד שיקל על העונש שלי" – כך אמרה היום (שני) המתלוננת שנאנסה על ידי טוראי (אז אלוף-משנה) זאהר עאטף, מפקדה בצה"ל, שנשלח לשש שנות מאסר, אך עונשו קוצר בהחלטת ועדה צבאית.

עוד על פרשת זאהר עאטף
הפרקליטות לבג”ץ: לא להקדים שחרור האל”מ שאנס
אל”מ זאהר עאטף ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו
זאהר עאטף: ”מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי”

הנאנסת זועמת על ההחלטה לקצר את עונשו. "במהלך המשפט נאמר בצורה מאוד ברורה שמאמינים לי בצורה מוחלטת. לא הוטל ספק באמינות שלי. אם כל כך מאמינים לי, אז למה מקלים את העונש? איפה מידת הדין?" לדבריה, ההחלטה "פוגעת ואפילו מעליבה, והיא יוצרת תקדים מסוכן. היא תעשה נזק לחברה, לצבא, לנשים, לחיילות".

גם אם לא יזכה לשחרור מוקדם, בעוד מעט יותר משנה ישתחרר עאטף לחופשי. החוויות המזעזעות של הבחורה שאנס, ואשר שירתה תחת פיקודו, ימשיכו ללוות אותה. "אני עדיין מאוד חוששת. האיומים שלו עדיין אצלי. זה לא נגמר, ולא ייגמר אצלי בתהליך משפטי. האיומים שלו חוזרים אליי בחלומות, בפלאשבקים, בסיוטים. הטראומה היא לכל החיים, וההתמודדות היא מאוד קשה".

יצוין כי למרות שעונשו קוצר, עאטף לא הודה במעשים בהם הורשע. כשנשאלת הנאנסת מה הייתה אומרת לו, אילו הייתה יכולה לפנות אליו, ענתה המתלוננת: "לפחות שיודה במה שהוא עשה. ההכחשה היא אונס נוסף".

"חוסר סבירות קיצוני"

עאטף, שעמד כאלוף-משנה בראש מנהל אוכלוסיות מיוחדות בצה"ל, הורשע ב-2007 באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. הוא נידון לשש שנות מאסר בכלא צבאי, והורד לדרגת טוראי. בראשית אוגוסט החליטה ועדת שחרורים צבאית, בראשות אלוף-משנה ארז פורת, לשחרר את עאטף בתום 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. בהחלטתה התבססה הוועדה על כך שהקצין עזב את השירות הצבאי מבלי יכולת לחזור אליו, איבד את מעמדו ודרגתו, ריצה עונש ממשי ומעל לשני שלישים ממנו, ו"שילם מחיר יקר", כך לפי החלטת הוועדה. יו"ר הוועדה עצמו, אל"מ פורת, היה בדעת מיעוט כשהתנגד לשחרור: לטענתו, דרגתו, ומעמדו של עאטף בעת ביצוע העבירות, והשפעתן על הצבא, חייבו את דחיית העתירה.

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות המדינה עתירה לבג"ץ נגד קיצור העונש, והמרת יתרתו במאסר על תנאי. בעתירה, שתידון בבג"ץ מחר, נטען בין היתר כי לפי החלטת הוועדה הצבאית, ירצה עאטף בפועל עונש של מעט יותר מארבע שנים – "תוצאה הלוקה בחוסר סבירות קיצוני". עוד נטען בעתירה כי בהמרת העונש "יש כדי להביא לפגיעה חמורה באינטרס הציבורי, לפגיעה חמורה בחוסנו של הצבא ובאמון בשדרת הפיקוד בו".

בנוסף, בפרקליטות טוענים עוד כי מסקנות הוועדה בדבר מסוכנותו של עאטף וסיכויי השיקום שלו "חסרות בסיס עובדתי", וכי המסקנות עומדות בניגוד לעמדותיהם של הגורמים המקצועיים המוסמכים. בג"ץ צפוי לדון בעתירה שהגישה עורכת הדין הילה גורני ביום שני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully