וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מכוכב אחר: מטאוריט התרסק על בית בצרפת

גג הבית הסמוך לפריז לא דלף בגלל רעפים ישנים - אלא בגלל שריד מהחלל שבקע בו חור בזמן שהמשפחה הייתה בחופשה. הבן הוגו הפך לכוכב מקומי, כשהשוויץ בבית הספר בסלע, שגודלו כביצה

כשהשם שלך הוא Comette, מוטב שתתכונן ליום הזה: מטאור זעיר התרסק אל בית משפחת קומט בדבריל, פרבר דרומי של פריז. האבן הקטנה, שגודלה כביצה, נמצאה על תקרת הבית. היא נמצאה רק לאחר שאם המשפחה, מרטין, התלוננה על נזילה מהגג, שהתגלתה כששבו בני המשפחה מחופשה.

קבלן מקומי שהוזעק למקום כדי לתקן את הרעפים הרעועים גילה את המטאור הקטן. משקלו 88 גרם וגילו נאמד לאחר מכן ב-4.57 מיליארדי שנים. האם סיפרה ל"גרדיאן" הבריטי כי הקבלן קרא מיד: "מדובר במשהו שהגיע מהשמיים", ואף הצהיר ש"צריך כוח של סופרמן כדי לשבור גג בצורה כזו". עם זאת, המשפחה העדיפה לקבל חוות דעת מקצועית מעט יותר, וביקשה ממומחה שיגיע למקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גב' קומט, ד"ר קריון והמטאוריט הקטן שהתרסק מהחלל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר אלאן קריון, מומחה למינרלים, אמר כי מדובר במקרה נדיר ביותר וכי בארבע מאות השנים האחרונות אותרו ברחבי המדינה רק כ-50 מקרים שבהם התרסקו מטאוריטים אל הקרקע. לדברי המדען, זו גם הפעם הראשונה שאחד מהם אותר כל כך קרוב לפריז - כ-60 קילומטרים מהבירה הצרפתית. הוא העריך שמקורה של האבן הקטנה הוא בחגורת אסטרואידים בין מאדים לצדק.

ומה יעשו כעת בני המשפחה עם הממצא השמיימי? למרות ש"מזכרות" מסוג זה נמכרות בסכומים של עד אלף אירו לגרם, בני משפחת קומט מעדיפים, נכון לעכשיו, לשמור את הממצא בידיהם. הבן, הוגו בן ה-11, הביא אותו לבית הספר, וזכה להתעניינות רבה, למרות שסיפר לאחר מכן כי אחד מחבריו התלונן שהמטאוריט לא נראה יותר מ"חתיכת בטון".

עוד בנושא
גם בבת-ים התרסק מטאוריטיט, אך לא מהחלל
תושבי השרון ראו מטאור וחשבו שמדובר בטילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully