וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נידונה למלקות בגלל סרט שביקר את המשטר

השחקנית מרזי ופאמר גילמה יוצרת צעירה שהמשטר מטיל צנזורה על עבודתה ומאלץ אותה לרדת למחתרת. בית הדין באירן דן אותה לשנת מאסר ול-90 מלקות. עמיתיה פנו לאוסטרליה וביקשו סיוע

אתרי אופוזיציה באירן מדווחים בימים האחרונים כי השחקנית המפורסמת מרזי ופאמר נידונה לשנת מאסר ולעונש של 90 מלקות. היא נעצרה לפני כמה חודשים בטהרן, לאחר שהופץ סרט בכיכובה, המציג את סיפורה של יוצרת צעירה, שהמשטר החרים את יצירות התאטרון שלה, והיא נאלצת לרדת למחתרת ולהמשיך לעסוק באמנותה בחשאי. הסרט צולם בטהרן, אך לא נועד להפצה בתוך אירן. הוא הוצג ב-2009 בפסטיבל הסרטים של טורונטו, ועורר ביקורת רבה מצד גורמים שמרניים בטהרן. מפיקיו האוסטרלים של הסרט, שכותרתו "My Tehran for Sale", אמרו כי הם טרם הצליחו להשיג את גזר הדין, כדי שיוכלו ללמוד את הנסיבות המדויקות שהובילו לכתיבתו ואת האישומים שמופיעים בו.

עורכי דינה של ופאמר אמרו כי יערערו על גזר הדין. הם טענו כי השחקנית הגישה מראש בקשה להשתתף בסרט, וקיבלה את אישור בית המשפט לצלמו בטהרן. בין היתר, נציגי אופוזיציה באירן פנו לשר החוץ של אוסטרליה, קווין ראד, וביקשו כי יפעל מול הרשויות באירן כדי לבטל את גזר הדין האכזרי.

בתחילת השבוע, דווח באירן כי הוטל עונש של 74 מלקות על סטודנט שהורשע בהעלבת הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. פימאן עארף, תלמיד בפקולטה למדעי החברה בטהרן, שהה במעצר בשנה האחרונה, לאחר שהואשם בהשמעת דברי תעמולה בשיחות עם כתבים זרים שבאו לאירן, ובמנשרים פוליטיים שפרסם.

עוד בנושא
אישה שהואשמה ברצח נידונה לסקילה
עונש מלקות לשחקנית שבירכה במאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully