וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים לזכויות אדם: רוצים לבקר האסירים השובתים

ניר יהב

11.10.2011 / 0:19

בארגון הישראלי דורשים לבקר את האסירים הבטחוניים השובתים רעב, כיוון שאינם מאמינים שהם זוכים לטיפול ראוי. "רופאי בתי הסוהר מצדדים במערכת, לא באסירים המטופלים"

בעקבות שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הסוהר ברחבי ישראל פנה אתמול (שני) ארגון "רופאים לזכויות אדם" לשירות בתי הסוהר, בבקשה לבדוק בעצמו את מצבם של האסירים הבטחוניים. הפנייה הועברה על ידי קצינת הרפואה הראשית בשירות בתי הסוהר לראש 'אגף האסיר'. שביתת הרעב נמשכת כבר כשבועיים, במחאה על הרעת תנאי האסירים.

עוד באותו נושא
האסירים הפלסטינים השובתים רעב: "נפסיק גם לשתות"
הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים: "אנחנו ננצח"
אסירים פלסטינים בכלא אשקלון הצטרפו לשביתת הרעב

בארגון "רופאים לזכויות אדם" מאיימים כי אם בקשתם לא תיענה בחיוב בימים הקרובים, בכוונתם לעתור לבג"ץ בנושא. הטענה העומדת בבסיס דרישת הארגון, היא כי רופאים המועסקים בשירות בתי הסוהר נוטים לתמוך במערכת בתי הסוהר, ולא באסירים בהם עליהם לטפל.

"הבקשה שלנו מתבססת על ניסיון בעולם ועל האתיקה הרפואית", אמרה לוואלה! חדשות אמאני דעיף, ממחלקת 'כלואים' בארגון. "מניסיון, רופאים שעובדים בשירות בתי הסוהר – לא רק בישראל – הם רופאים בעלי נאמנות כפולה, שתמיד נוטים לצדד במערכת המעסיקה אותם, ולא במטופלים".

"מטרת המערכת - לשבור האסירים"

עוד הוסיפה דעיף, כי "מטרת המערכת היא לשבור את האסירים השובתים רעב ולגרום להם להפסיק את שביתתם באמצעות לחצים ותחבולות, שלעיתים הרופאים עצמם נוקטים". לדבריה, "בשביתת הרעב בשנת 2004 הרופאים סיפקו לאסירים השובתים רעב מידע מעוות על מצבם, איימו עליהם בהאכלה בכפייה ולא דיווחו למשפחות על מצבם האמיתי. החשש שלנו הוא שזה הולך להתבצע גם הפעם, כי דברים לא השתנו מ-2004 ועד היום".

דעיף ציינה עוד כי הרופאים העצמאיים שייכנסו לאסירים השובתים רעב לא יטפלו בהם, אלא יבדקו את מצבם הרפואי, ישוחחו עימם ויוודאו שהם שובתים רעב מרצונם החופשי ולא מופעל עליהם כל לחץ. "אנו חוששים ששירות בתי הסוהר יטפל בפנייתנו באיטית. על כן בכוונתנו לשקול פנייה לבג"ץ אם לא ניענה בהקדם", אמרה.

אתמול דווח על הסלמה בצעדיהם של האסירים הפלסטינים. שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, גילה כי האסירים מאיימים כעת להפסיק לשתות, במחאה על "הפגיעה באסירים ושליחתם לבידוד", כלשונו. בנוסף אמר כי יום רביעי הקרוב יהיה "יום לאומי ועממי למען האסירים בבתי הכלא בישראל". זה היום ה-14 לשביתה שנערכת במחאה על הרעת תנאי הכליאה של האסירים בעקבות סירובו של ארגון חמאס לדרישת הצלב האדום לבקר את החייל החטוף גלעד שליט. לדברי בכיר בפתח ויו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, האסירים העלו בפני נציב שירות בתי הסוהר מספר בקשות, ובראשן החזרת האסירים המבודדים לאגפים הכלליים, הענקת טיפול רפואי ראוי לאסירים ומתן ביקורים לאסירים מעזה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully