וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

85 אסירים פלסטינים בבתי הכלא פתחו בשביתת רעב

לדברי שר האסירים הפלסטיני, בשלב זה הוחלט לשבות 3 ימים "ואם דרישותיהם לא ייענו, הם ימשיכו ללא הגבלת זמן". משב"ס נמסר כי לעת עתה הארגון נוהג בהם כמחזירי ארוחות ולא כשובתי רעב

שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, הודיע הבוקר (רביעי) כי אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל פתחו בשביתת רעב במחאה על צעדי הענישה שמטילים עליהם שלטונות הכלא. "האסירים פתחו במרד כולל נגד חוקי שירות בתי הסוהר, עד שההנהלה תיענה לדרישותיהם", אמר קראקע. "הם מסרבים ללבוש את מדי הכלא, לעמוד לספירה היומית ולציית להוראות הכלא".

קראקע אמר כי בשלב ראשון החליטו האסירים לשבות רעב בימים רביעי, חמישי ושבת, "ואם דרישותיהם לא ייענו, הם ימשיכו בשביתת רעב ללא הגבלת זמן". לדברי קראקע, האסירים המשתייכים לחזית העממית החלו כבר אתמול בשביתת רעב ללא הגבלת זמן בדרישה להוציא את מזכ"ל החזית אחמד סעדאת מבידוד, שבו הוא נמצא מזה שלוש שנים.

לפני כשלושה חודשים פתחו מאות אסירים פלסטינים של חמאס, הכלואים בבתי הכלא נפחא, רימון, אשל, השרון והדרים, בשביתת רעב שנמשכה יום אחד, כאקט מחאה על הרעת תנאי כליאתם. ההחלטה על השביתה התקבלה אחרי שאחד מוותיקי האסירים, נאא'ל ברגותי, הוכה על ידי הסוהרים בצינוק בכלא רימון. "האסירים חשבו שזו חצייה של כל הקווים האדומים", הסביר אז דובר משרד האסירים בממשלת חמאס, ריאד אל-אשקר.

בשב"ס אישרו כי 85 אסירים ביטחוניים מבתי הכלא נפחא, אשל ושיקמה, אשר משתייכים לארגון החזית העממית, הודיעו אתמול על פתיחה בשביתת רעב. שב"ס מגדיר שביתת רעב אחרי שמוחזרות שש ארוחות. במקרה הזה, עד כה הוחזרו על ידי 85 האסירים ארבע ארוחות בלבד. בשב"ס מוחזקים 6,000 אסירים ביטחוניים. "מדובר בעשרות בודדות של אסירים. נכון לעכשיו שב"ס נוהג בהם כמחזירי ארוחות ולא כשובתי רעב. במידה ותתפתח שביתת רעב שב"ס יטפל בה על פי הנהלים".

לרוב, לאחר 48 שעות בהם אסירים שובתים רעב, שב"ס מוציא מהאגף בו מתקיימת השביתה את כל מוצרי החשמל, מוצרי הקנטינה, האוכל ואת כל הספרים שאינם ספרי דת. בנוסף, עוקבים רופאי שב"ס מעקב רפואי אחר האסירים השובתים.

עוד באותו נושא
לפני יומיים: אסירים פלסטינים יפתחו בשביתת רעב
הרעת התנאים בבתי הכלא: אסירי חמאס החזירו ארוחות
נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"

לפניות לכתבים: ניר - nir_yah@walla.com מור - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully