וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירים פלסטינים בכלא הישראלי יפתחו בשביתת רעב

ניר יהב

26.9.2011 / 19:27

שר האסירים של חמאס הודיע כי האסירים יפתחו בשביתה, ללא הגבלת זמן, במחאה על תנאי כליאתם. בנוסף הזהיר מהאפשרות של מרד: "הם לא יכולים לשאת עוד את הדיכוי נגדם"

האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל מתכננים לפתוח בשביתת רעב החל מיום רביעי, במחאה על הצעדים שנוקטים הסוהרים בכלא והנהלתו נגדם – כך אמר היום (שני) שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע. "אסירים במספר בתי כלא מתכוונים לפתוח בשביתת רעב ללא הגבלת זמן, לאחר שכל הגבולות נחצו ולאחר שהתברר שמדיניותה הרשמית של ישראל היא להפוך את האסירים למטרה", הוסיף.

קראקע אף הגדיל והזהיר מפני מרד שעלולים לנקוט בו האסירים הפלסטינים: "המצב בבתי הכלא בישראל הגיע לכך שהאסירים קרובים להכריז על מרד נגד כל הנהלים והחוקים ועל נקיטת צעדים נגד שלטונות בתי הכלא. הם לא יכולים לשאת עוד את הדיכוי נגדם". הוא קרא לכל ארגוני זכויות האדם לסייע לאסירים והטיל על ממשלת ישראל את האחריות על חייהם של אלפי האסירים.

לפני כשלושה חודשים פתחו מאות אסירים פלסטינים של חמאס, הכלואים בבתי הכלא נפחא, רימון, אשל, השרון והדרים, בשביתת רעב שנמשכה יום אחד, כאקט מחאה על הרעת תנאי כליאתם. ההחלטה על השביתה התקבלה אחרי שאחד מוותיקי האסירים, נאא'ל ברגותי, הוכה על ידי הסוהרים בצינוק בכלא רימון. "האסירים חשבו שזו חצייה של כל הקווים האדומים", הסביר דובר משרד האסירים בממשלת חמאס, ריאד אל-אשקר.

בנוסף, האסירים זעמו על בידודו של האסיר יחיא סנוואר, מבכירי חמאס בכלא, ועל בידוד עשרות אסירים אחרים. "שביתת הרעב הזו היא אות אזהרה להנהלת בתי הכלא", אמר. "האסירים רוצים להעביר בכך מסר לשלטונות בישראל, להפסיק להתנהג בצורה ברברית כלפיהם ולהפסיק לשלוח אותם לבידוד, אחרת הם יסלימו את צעדיהם וינקטו בצעדים חדשים".

שבוע לפני השביתה הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בכוונתו לפגוע בתנאי כליאתם של אסירים פלסטינים הכלואים בישראל, ואמר כי "החלטתי לשנות את מדיניות ישראל כלפי הטרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי. התנאים המפליגים של הטרוריסטים בתוך הכלא הישראלי ייפסקו".

עוד באותו נושא:
הרעת התנאים בבתי הכלא: אסירי חמאס החזירו ארוחות
נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"
חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: "הפרת החוק הבינ"ל"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully