וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקליפורניה לאפגניסטן: הנסיך הארי לומד להטיס אפאצ'י

הנסיך שוב באמריקה, והפעם כדי להתאמן בירי תותחים ובהתחמקות מטילי-כתף. רגע לפני ששולחים אותו שוב להילחם בטליבן, הנסיך חמק מהבסיס כדי לזלול המבורגר - והצהובונים נרגשים

קציני הצבא המארחים את הנסיך הארי בארצות הברית, לשם הגיע לפני ימים ספורים בלבד, ניסו בתחילה להסתיר את תאריך נחיתתו המדויק בקליפורניה. לאחר כמה ימים, הם הבינו שאין טעם להיאבק בצהובונים - הקרב אבוד. מי שהתענגו על תמונותיו של הנסיך הבריטי במדים נאציים, לא יתקשו לסקר את ביקורו במזללה מקומית.

הנסיך הארי מציץ למסוק שהתאמן בהטסתו, בריטניה, 2010. AP, AP
הנסיך מציץ אל מנוע של מסוק אימון. בהקדם, יוכל לראות מקרוב טיל של אפאצ'י/AP, AP

חצי שעה בלבד לאחר שיצא מפאב אירי בקורונדו, סן דייגו, כבר הספיקו ארבעה מהעובדים להעביר ארבעה דיווחים שונים - לארבעה צהובונים שונים - על ביקורו של קפטן הארי במקום. כל אחד מהעובדים סיפק גרסה אחרת לגבי אופיים של החברים שזללו המבורגרים עם יורש העצר השלישי של הכתר הבריטי, אך לגבי דבר אחד הייתה תמימות דמים: "הבחור הצנוע סירב בנימוס להצטלם עם המעריצות". כתבים אחרים, שסירבו להסתפק בדיווחים על הבירה שלגמו הנסיך וחבריו הטייסים, ניסו "לצוד" אותו בטוויטר - והצליחו לרכוש, לטענתם, תמונות של הארי שצולמו על ידי עוברי אורח.

פיטר בולן, מפקדו של הנסיך הארי בבסיס האימונים, ארצות הברית, 2011. AP, AP
המפקדים המקומיים, כמו גם הקצין שמלווה את המשלחת, מנסים לשמור על ארשת אדישה/AP, AP

בניגוד לפעם הקודמת שביקר בארצות הברית, הפעם הארי לא יוכל להתמקד במשחקי פולו או בבייסבול כחלק מאירועי צדקה. מצפים לו חודשיים מפרכים של אימונים מתקדמים בהטסת מסוקי אפאצ'י ב"אל-סנטרו", בסיס משותף לצבא בריטניה ולחיל האוויר האמריקני בקליפורניה. דבון ג'ונס, מפקד הכוחות האמריקניים שמארחים את 20 הטייסים הבריטים שעמם הגיע הארי, סירב להתרגש מהביקור של הטייס המלכותי, ואמר כי מדובר באימון שגרתי בלבד, שכל טייס המשתתף במלחמה צריך לעבור. פיטר בולן, מפקד קבוצת הטייסים הבריטים, אמר כי הארי ביקש שיתייחסו אליו כאל כל חניך אחר בקורס.

יחזור לאפגניסטן עם הכשרה מצוינת

בנם בן ה-27 של הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה המנוחה קיבל את כנפי הטיס שלו באמצע השנה שעברה. כמו אחיו וויליאם ואביו צ'ארלס, גם הארי הוכשר כטייס מסוקים, והתאמן מאז בהטסת מסוקי אימון. האימון הנוכחי הוא רק שלב אחד בהכשרה על מסוקי האפאצ'י המשמשים את צבא בריטניה, וילווה לאחר מכן בתמרון באריזונה. בין היתר, יכלול הקורס אימון בירי טילים, טיסות לילה וריחוף בגובה נמוך בתנאים מדבריים, שאמורים להזכיר את אפגניסטן - לשם עשוי להישלח הארי בעוד כמה חודשים. הוא כבר זכה להכיר את האזור: בתחילת 2008 אישר משרד ההגנה בלונדון כי הארי שירת כמה חודשים מעבר לים ועשה "עבודה מצוינת".


עוד על הנסיך המפורסם
כל השערוריות המביכות
הארי באמריקה: פולו וסוסים
מזל טוב על דרגת הקפטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully