וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "עמוד האש": תפקיד המזרחים בהקמת המדינה - מזערי

יגאל לוסין, יוצר הסדרה המיתולוגית שחוגגת 30 שנה לשידורה, הסביר כי לא עסק ביהדות המזרח ביצירתו כיוון שזו עסקה בתקופה שלפני קום המדינה, אז פעילי התנועה הציונית היו אשכנזים

יגאל לוסין, יוצר הסדרה "עמוד האש" שעסקה בתולדות הציונות ושודרה בערוץ הראשון, הסביר היום (שני) בראיון לגלי צה"ל את הדברים שאמר בראיון לעיתון "מעריב" ושפורסמו הבוקר, בהם צוטט כמי שאמר כי "מהרצל ועד הקמת המדינה, ליהדות המזרח לא היה תפקיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוב היישוב בארץ היו אשכנזים והמבנה הדמוגרפי השתנה רק אחרי הנקודה בה הסתיימה הסדרה". מתוך הסדרה "עמוד האש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון שנערך במלאת 30 שנה לשידור הסדרה, סירב לוסין להתנצל ואמר כי "העיתון ערבב שני דברים שונים. טענתי בפני הכתבת שהסדרה עסקה בתקופה שבין הקונגרס הציוני הראשון ועד הקמת המדינה ואז פעילי התנועה הציונית היו אשכנזים. המזרחים לא קיבלו ייצוג זהה משום שהסדרה נגמרה בבן גוריון. עד אז פעיליה הראשיים של הציונות, פעילים שהביאו להקמת המדינה, היו אשכנזים. אני לא מבחין בדרך כלל בין אשכנזים ללא אשכנזים. מי שתקף אותי הוא הגזען".

לוסין המשיך והסביר כי "היה מקום לתת ביטוי למזרחים וציינו את המרד בעירק, כולל את עליית המעפילים העירקים במטוס ואת העלייה הראשונה של התימנים, כמעט את כל עולי הגרדום של אצ"ל ולח"י שהיו שם הרבה מזרחים. אבל רוב היישוב בארץ היו אשכנזים והמבנה הדמוגרפי השתנה רק אחרי הנקודה בה הסתיימה הסדרה".

לוסין סירב להתנצל על שלא כלל את יהדות המזרח בסדרה, ואמר כי אם הייתה ממשיכה היה להם ודאי חלק גדול בה: "חלקם היה גדול מאוד אחרי הקמת המדינה. אך לפני כן חלקם היה מזערי. הם לא בלטו בקונגרסים הראשונים ובמפלגות הציוניות. הסיפור נכתב על ידי אנשים לא מזרחיים ואני לא צריך להתנצל, זאת עובדה היסטורית. אילו 'עמוד האש' היה ממשיך עם תקציב אני מודיע לך שסיפור המזרחים היה מקבל את מלוא הכבוד. תפקידם אחרי הקמת המדינה היה גדול ומפואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully