וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל העבירה לרשות גופת מחבל שנהרג ב-1976

גופתו של חאפז אבו-זנט, מחבל שנהרג מאש צה"ל בשנת 1976, הועברה לידי הרשות הפלסטינית. הגופה הייתה חלק מרשימת 84 הגופות שישראל שקלה להעביר לפלסטינים בקיץ האחרון

ישראל העבירה היום (ראשון) בהוראת בג"ץ את גופתו של המחבל חאפז אבו-זנט לידי הרשות הפלסטינית. אבו-זנט נהרג בשנת 1976 מאשר צה"ל בגבול ישראל-ירדן. שמו של המחבל הופיע ברשימת 84 הגופות אותן שקלה ישראל להעביר לפלסטינים בקיץ האחרון, ושלא הועברה בתום מהומה ציבורית.

מאות פלסטינים הגיעו למחסום מדרום לקלקיליה כדי לקבל את גופתו, שנעטפה בדגל פלסטין, ביניהם מושל קלקיליה, רביח חנדקג'י, ובכיר החזית הדמוקרטית תיסיר חאלד. גופתו הועברה לבית משפחתו בשכם, והוא צפוי להיקבר מחר. צעדת הוקרה עברה ברחוב נג'אח שבעיר, והמשיכה לבית החולים רפידיא. מחר צפויה להיערך לאבו-זנט הלוויה צבאית רשמית, בהשתתפות אלפי פלסטינים.

לפני כשלושה חודשים הודיע השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, כי הגיעו ישראל והרשות הפלסטינית להסכם לפיו יועברו לרשות 84 גופותיהם של מחבלים פלסטינים, שנהרגו מאש צה"ל מאז שנת 1967. שעות ספורות לאחר שחרור הודעתו של א-שייח היא אוששה על ידי גורמים בצה"ל, אך ימים ספורים לאחר מכן חזרה בה ישראל מן ההסכם. לטענתו של שר הביטחון אהוד ברק, הוחלט להשהות את החזרת הגופות משום שהתגלה כי בין הגופות ישנן גם שתי גופות של פעילי חמאס, והשבתן עשויה להעיב על הסכמים עתידיים להשבתו של גלעד שליט.

עוד באותו נושא
משיקולי עסקת שליט: ברק הורה לעצור העברת הגופות
נפגעי טרור: "לשרוף גופות המחבלים כמו גופת אייכמן"
ארגון אלמגור: "נסיר הכפפות במאבק במטה שליט"
"הארץ": גופות מחבלים כבר לא מוחזרות לפלסטינים (2004)

בין 84 הגופות שנכללו בהסכם היו גם גופותיהם של מחבלים שביצעו פיגועי התאבדות קשים, שבמהלכם נהרגו עשרות ישראלים. בין היתר, ישראל הסכימה להעביר לרשות את גופתה של הנאדי ג'ראדאת, פעילת הג'יהאד האיסלמי שביצעה את הפיגוע במסעדת "מקסים" בחיפה בשנת 2003, וכן את גופתו של ראא'ד מיסכ מחמאס, שביצע באותה שנה את הפיגוע בקו 2 בירושלים, בו נהרגו 23 אזרחים, כשליש מהם ילדים. ההסכם נחשב לשנוי מאוד במחלוקת, וארגון נפגעי הטרור "אלמגור" הביע זעם על ההחלטה. מהארגון נמסר כי "את הגופות היו צריכים לשרוף כמו את גופת אייכמן ופושעי מלחמה, ולא להחזירם אחר כבוד כאילו הם חללי אויב". הגופות קבורות כיום בבתי הקברות הצבאיים המיועדים למחבלים בארץ.

לפניות לכתבים:
אמיר - amirbohbot@walla.co.il
ניר - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully