וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי מלחמה ניסו לפרוץ למוזיאון החלל בוושינגטון

9.10.2011 / 3:16

במסגרת הפגנות לציון יום השנה העשירי למלחמה באפגניסטן, התפרצו עשרות מפגינים למוזיאון התעופה והחלל הלאומי בוושינגטון, והתעמתו עם השומרים. המוזיאון נסגר ומפגין נעצר

בוושינגטון הבירה נסגר אתמול (שבת) מוזיאון התעופה והחלל הלאומי, לאחר שמפגינים, המתנגדים למלחמה באפגניסטן, התעמתו עם שומרים וניסו להתפרץ לבניין. אחד מהם נעצר ואחרת נפגעה מגז מדמיע. המוזיאון הוא אתר תיירותי מבוקש, ומושך אליו מדי שנה כשמונה מיליון בני אדם מדי שנה.

"היו הרבה דחיפות בהפגנה", אמרה דוברת של ארגון מוזיאוני הסמית'סוניאן, איזבל לארה. היא הוסיפה כי אחד השומרים כותר על ידי מפגינים "ונאלץ" להשתמש בגז פלפל לפני שהמתפרעים הוצאו מהרחבה שמול הבניין. מארגני ההפגנות אמרו כי הניסיון להתפרץ למוזיאון הלאומי הוא חלק מאירועי "כיבוש וושינגטון", לציון יום השנה העשירי למלחמה האמריקאית באפגניסטן. האירועים החלו כבר ביום חמישי, ומתקיימים במקביל להפגנות עולמיות ברחבי העולם תחת הכותרת Take The Square , ולצד הפגנות סוערות בניו יורק.

מפגינים מול מוזיאון האוויר והחלל בוושינגטון, אוקטובר 2011. AP
מפגינה אחת נפגעה מגז מדמיע, אחרת נשכבה מול הכניסה החסומה/AP

בהודעה שהעבירו מארגני ההפגנות נכתב כי "יחד עם אירועי 'כיבוש וול-סטריט' בניו יורק, מייצגות ההפגנות בוושינגטון גל של התנגדות מצד אנשים, שהחליטו לצאת לרחובות ברחבי המדינה, ולתבוע צדק חברתי וכלכלי, וקץ למלחמות הלא-מוסריות בעירק ובאפגניסטן".

בתוך כך, המשיכו גם אתמול ההפגנות בניו-יורק כשמאות מפגינים צעדו במנהטן כשהם קוראים לפתור את הבעיות הכלכליות והחברתיות שפוקדות את ארצות הברית בעת האחרונה. אלפים צעדו לכיוון לפארק וושינגטון, אך הפעם, לא היו עימותים של ממש, לעומת השבוע שעבר, בו נעצרו כמעט 750 מפגינים שחסמו את גשר ברוקלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully