וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות מעידות: הקברים ביפו הושחתו לפני יום כיפור

יהושע בריינר

8.10.2011 / 0:10

הצלם יעקב לדרמן הגיע לבית העלמין ביפו ונתקל בכתובות הנאצה כבר במהלך השבוע. "אני מכיר את בית העלמין הזה היטב וכשצילמתי את החלקות הבחנתי בכתובות אבל לא ייחסתי לזה חשיבות"

חילול הקברים בבתי העלמין ביפו אמנם נתגלה בערב יום הכיפורים אולם לידי וואלה! חדשות הגיעו תמונות המעידות כי כתובות הגרפיטי נצפו במקום כבר באמצע השבוע האחרון ולפיכך לא רוססו בליל יום הכיפורים כפי שנחשד בתחילה. בתמונות שצולמו בבית העלמין ביפו ביום רביעי האחרון נראתה אותה חלקת קבר שהתפרסמה מוקדם יותר היום (שבת) ועליה הכתובת "מוות לערבים".

עוד באותו נושא
מאות הפגינו ביפו, בקבוק תבערה הושלך על בית כנסת
בערב יום כיפור: הושחתו בתי קברות ערביים ביפו
צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בטובא זנגריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראוי לבדוק מתי ריססו את הכתובות בטרם מתייחסים לאירוע כאילו אירע בליל יום כיפור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שצילם את בית העלמין ביום רביעי והבחין בכתובות הגרפיטי הוא הצלם יעקב לדרמן. לדרמן הגיע לשם על מנת לצלם על רקע בית הקברות מוסלמי שהתגייר לצורך כתבה לעיתון "בקהילה". "אני מכיר את בית העלמין הזה היטב וכשצילמתי את החלקות הבחנתי בכתובות אבל לא ייחסתי לזה חשיבות", סיפר לדרמן לוואלה! חדשות. "המקום די מוזנח וכשהבחנתי בכתובת על המצבה ביקשתי מהמערכת שימחקו אותה".

לדרמן הדגיש כי הוא עצמו שומר שבת ואת יום הכיפורים בילה בביתו שבבית שמש, כך שהאפשרות כי צילם את בית העלמין במהלך יום כיפור איננה אפשרית. "נשיא המדינה כבר יצא בהצהרות אבל ראוי לבדוק מתי ריססו את הכתובות בטרם מתייחסים לאירוע כאילו אירע בליל יום כיפור". לדרמן כמובן גינה את הפעולה: "ברור לכל שזה אירוע חמור וחבל שישנם כאלה שמנסים להסלים את המצב. גם האירוע ביפו וגם בטובא זנגריה הם אירועים מיותרים לגמרי".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully