וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו ביפו, בקבוק תבערה הושלך על בית כנסת

9.10.2011 / 0:05

המפגינים מחו על השחתת בתי הקברות בעיר שהתגלתה בערב יום כיפור. מזכ"ל שלום עכשיו, שהשתתף בהפגנה: "המתנחלים ותומכיהם מנסים לגרור את האזור למלחמת דת"

למעלה מ-200 בני אדם - יהודים וערבים, הפגינו הערב (שבת) בצומת הרחובות יפת ובן אחיטוב ביפו במחאה על השחתת בתי הקברות בעיר שהתגלתה במהלך החג. המפגינים נושאים שלטים בעברית ובערבית עם כתובות כגון: "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים", ו-"יפו אומרת לא לגזענות ולהתנחלות".

במקביל, הושלך בקבוק תבערה על גג בית כנסת ברחוב צהתל"י ביפו. כוחות כיבוי השתלטו על האש. באירוע לא היו נפגעים, ונזק קל נגרם למבנה.

עוד בנושא

תמונות מעידות: הקברים ביפו הושחתו לפני יום כיפור
בערב יום כיפור: הושחתו בתי קברות ערביים ביפו
צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בגליל
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות

הפגנה ביפו במחאה על חילול קברים, אוקטובר 2011. דרור עינב
"הסיבה שהגעתי לכאן היום היא הרצון להסתייג מהמעשים האלה" יפו, הערב/דרור עינב

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, שהשתתף בהפגנה, אמר לוואלה! חדשות, כי "המתנחלים ותומכיהם מנסים לגרור את האזור למלחמת דת ומי שמרוויח מהפעולות האלה הם הקיצוניים משני הצדדים. הסיבה שהגעתי לכאן היום היא הרצון להסתייג מהמעשים האלה, להראות שמרבית הציבור הישראלי מגנה את המעשים ומוקיע אותם".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) נשא דברים באירוע ואמר כי הוא מאשים את ממשלת ישראל. "השאלה הגדולה היא האם המעשה הנורא הוא בהתאם למדיניות הממשלה או נגדה. מרססי הסיסמאות מסוכנים פחות מהממשלה המסוכנת הזאת -המרחק בין מילים גזעניות לבין מעשים הוא קצר. לשורפי המסגד בטובא זנגריה ולפורעים בבתי הקברות ביפו יש אבות רוחניים בממשלה".

סמי אבו שחאדה, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו, סיפר כי ההתארגנות להפגנה החלה, בעקבות השחתת בתי הקברות בעיר, דרך פעילי מאהל יפו אליהם הצטרפה תנועת צעירי יפו. "מי שעשה זאת חצה קו אדום ומעוניין להצית את יפו לכן באנו היום - הקול השפוי, יהודים וערבים שמתנגדים לגזענות אבל מה שמפחיד אותי באמת זו ממשלת נתניהו".

אבו שחאדה הסביר: "קומץ קיצוניים קיבלו אור ירוק מהממשלה. אם הם היו משלמים מחיר עבור הפעילות הראשונה של 'תג מחיר' הם לא היו פוגעים במקומות הקדושים. הפחד הוא שהם יעברו לפגוע בבני אדם". גם על המשטרה הביע אבו שחאדה ביקורת: "בינתיים המשטרה הסבירה לנו למה היא לא יכולה לעשות הרבה. אנחנו רוצים לשמוע שהפושעים יועמדו לדין".

בתי הקברות שהושחתו התגלו אתמול, ערב יום כיפור. בין היתר, רוססו על הקברים כתובות כגון: "מוות לערבים", ו-"תג מחיר" ומספר קברים נופצו והושחתו. בנוסף, רוססה גם הכתובת GA02 המזוהה עם קבוצת ה"קופים הירוקים" של אוהדי מכבי חיפה. מקורות בארגון האוהדים, מסרו כי אינם יודעים על האירוע, וטענו כי המבצעים אינם שיייכים לארגון.

בתי הקברות שנפגעו הם בית הקברות המוסלמי קזחאנה ובית הקברות האורתודוקסי הסמוך לבית הקברות המוסלמי, וטרם ברור אם הושחתו בערב החג, או מספר ימים קודם לכן. משטרת מרחב יפתח פתחה בחקירה.

(עדכון ראשון: 21:24)

לפניות לכתב: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully