וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבריין הישראלי המבוקש בעולם" נעצר בברזיל

יורם אלעל, שכונה על ידי כלי התקשורת בעולם "מלך האקסטזי העולמי", נעצר בריו דה ז'נרו ביחד עם 10 חברי כנופיה נוספים החשודים בהברחות ובהלבנת כספים. על פי החשד, אלעל הוא מנהיגם

יורם אלעל, שנחשב בשנים האחרונות לישראלי המבוקש בעולם וששמו נקשר בעבר למשפחת אברג'יל, נעצר אתמול (שישי) בריו דה ז'נרו ביחד עם חברים נוספים בארגון פשע בינלאומי, כך דיווחו כלי תקשורת בברזיל.

אלעל מבוקש, בין היתר, בארצות הברית ובאורגוואי. ביוני 2007 דחה בית המשפט בברזיל את בקשת ארצות הברית להסגירו בעקבות "בעיות טכניות שהתגלו בכתב האישום", כך נכתב בהחלטת בית המשפט העליון של ברזיל. בדצמבר 2007 נדחתה גם בקשת ההסגרה של אורוגוואי, הפעם משום שמשרד המשפטים במונטווידאו לא פירט במידה מספקת את הפשעים והעבירות שבהם מואשם אלעל.

כעת הוא נעצר בברזיל בחשד לביצוע מספר עבירות בהן הברחות והלבנת כספים. על פי החשד, הוא מנהיג כנופייה שעומדת מאחורי ייבוא של מכוניות יוקרה שנועדו למעשה להלבנת כספים אשר מקורם בהימורים. עשרה בני אדם נוספים נעצרו עמו במהלך המבצע המשטרתי, ביניהם ישראלי נוסף.

מאז 2004, אלעל, בן 40, הוא הישראלי המבוקש ביותר על ידי האינטרפול ורשויות אכיפת החוק בארצות הברית. בעיתונות הבינלאומית מכנים אותו "מלך האקסטזי העולמי". בתיאור שהפיץ בעבר משרד המשפטים האמריקאי מתואר אלעל כאדם חמוש ומסוכן, המצולק ברגליו ובחזהו. אזרחים שהתבקשו לסייע באיתורו הוזהרו לא להעז ולנסות ללכוד אותו לבד. העבירות המיוחסות לו ברחבי העולם הן הלבנת הון, אלימות, סחיטה באיומים, הונאה וחברות בארגון פשע.

עדכון ראשון: 22:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully