וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ במרינה בהרצליה: הוארך מעצר 3 החשודים

6.10.2011 / 18:46

לפני שלושה שבועות עצרו שוטרי תנועה לבדיקה שגרתית אופנוע ועליו שני נוסעים. כשירדו השניים מהאופנוע ארע פיצוץ עז ממנו נפצעו השניים, החקירה העלתה כי בגוף הקטנוע הוסתר חומר נפץ

המשטרה הגישה היום (חמישי) הצהרת תובע בבית משפט השלום בתל אביב נגד דודי שימול, אביחי שחר ויותם ביטון, החשודים בהובלה ונשיאה של אמצעי לחימה ומעצרם הוארך בחמישה ימים. השלושה, המוכרים למשטרה, נעצרו לפני כשלושה שבועות, לאחר שעל פי החשד, מטען שנשאו עמם התפוצץ במחסום משטרתי בכניסה למרינה בהרצליה.

המקרה אירע ב-16 בספטמבר כששוטרים הורו לאופנוע עליו רכבו שחר ושימול, לעצור בצד לבדיקת אלכוהול שגרתית. בעת שירדו השניים מהאופנוע נשמע פיצוץ עז וכתוצאה מהפיצוץ נפצעו שחר ושימול. למרבה המזל, איש מהשוטרים או מעוברי האורח הרבים במקום לא נפגע.

שחר ושימול מאושפזים עדיין בבתי החולים איכילוב ותל השומר, תחת פיקוח משטרה. ביטון, החשוד גם הוא, נסע מאחוריי השניים ברכב מסוג מאזדה, לא נפצע ונמצא במעצר. אדם נוסף שהיה במכונית המזדה נחקר לאחר האירוע ושוחרר.

מפקד היחידה המרחבית מרכז, סגן-ניצב יוסי בניים, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד לבירור נסיבות המקרה. הצוות, בראשות רב-פקד משה אביטל, הגיע למסקנה כי ככל הנראה לא מדובר בניסיון לפגוע בשוטרים אלא בתאונת עבודה ועל פי החשד, החבורה הייתה בדרכה ליעד במרכז הארץ.

"לאחר כשלושה שבועות של חקירה הצלחנו להתחקות אחר התנהלות החשודים ביום האירוע", סיפר רפ"ק אביטל. "ממצאים שאספנו ממצלמות אבטחה בנקודות שונות בארץ העידו על התארגנות של החבורה לקראת יציאה לפעילות מבצעית מתוכננת". רפ"ק אביטל הוסיף כי "מצאנו בזירה כלים מיוחדים שנועדו להסתרת המטען באופנוע, באופן שאינו נראה לעין".

החשודים טוענים באמצעות סנגוריהם, עורכי הדין ירום הלוי ומשה יוחאי, כי גורם אחר הוא שהטמין את המטען באופנוע וכי הוא נועד למעשה להתנקש בחייהם. "מדובר באבסורד ושערורייה, שבמקום למצוא את האשמים בניסיון הרצח של מרשיי, דודי ואביחי, המשטרה והפרקליטות מאשימים דווקא אותם, הפצועים, בהובלת המטען, ובכך בעצם פוגעים בהם פגיעה שנייה וכואבת לא פחות מפציעתם מרסיסים".

עו"ד יוחאי מסר בשם יותם ביטון כי "מרשי כופר בהאשמות. לאחר שנעיין בחומר החקירה אנו נוכיח שמדובר בתיאוריה מופרכת של המשטרה". ביום שני תגיש פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד השניים, ותבקש את מעצרם עד תום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully