וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אחרי שרצחו תכשיטן - שדדו חנות נוספת

6.10.2011 / 13:00

מכתב האישום שהוגש נגד עלא אבו מוך ואחמד עכאווי מבאקה אל-גרבייה, עולה כי לאחר שרצחו את יהודה ויזלברג בהוד השרון, ביצעו השניים שוד מזוין בחנות תכשיטים בתל אביב

רויטרס

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד עלא אבו מוך ואחמד עכאווי תושבי באקה אל-גרבייה, בגין רצח התכשיטן יהודה ויזלברג בהוד השרון לפני כחודש וחצי. השניים מואשמים גם בקשירת קשר לפשע, שוד מזוין ועבירות נוספות.

עוד בנושא:

הדיווח על מעצרם של הנאשמים ברצח בהוד השרון
הדיווח על רצח התכשיטן יהודה ויזלברג
רצח התכשיטן בהוד השרון: "על המשטרה לעשות יותר"


לפי כתב האישום, שהגישו עורכי הדין אלון טנקג'י וחגית זכאי-סלע מפרקליטות מחוז מרכז, ב-17 באוגוסט קשרו השניים קשר לשדוד חנות תכשיטים בהוד השרון. לצורך כך הצטיידו באקדח, באופנוע מדגם ג'ילרה 800 ובכפפות. הם אף הסתירו את מספר הרישוי של האופנוע על מנת למנוע את זיהויים.

סמוך לשעה 15:50 הגיעו אבו מוך ועכאווי לחנות "תכשיטי ויזלברג", אשר בבעלות משפחתו של הנרצח. הם נכנסו לחנות ונטלו מספר שעונים. באותה שעה שב ויזלברג מהפסקת צהריים. הוא הבחין בשני הנאשמים, החל דולק אחריהם, השיג את אבו מוך ואחז בקסדה אותה חבש, נאבק עימו ופגע בו בפניו באמצעות ציפורניו.

משויזלברג לא הרפה ממנו, נאשם אבו מוך כי ירה בו שמונה כדורים בפלג גופו העליון. כתוצאה מכך מת ויזלברג. השניים נמלטו על האופנוע. "במעשיהם המתוארים לעיל, בצוותא, רצחו את המנוח תוך ביצוע עבירה וכדי להבטיח את בריחתם. כן ביצעו השניים בצוותא שוד מזוין, נשאו אקדח וטשטשו את זיהויו של האופנוע", צוין בכתב האישום.

אבו מוך ועכאווי מואשמים בשני סעיפי שוד מזוין נוספים. על פי כתב האישום, ב-7 באוגוסט ביצעו השניים שוד בחנות "מרכז השעון והתכשיט שניידר בע"מ" ברחוב אחוזה ברעננה. הם נכנסו לחנות והודיעו לעובדת במקום: "זה שוד".

תכשיטים בשווי 800,000 שקלים

בשלב מסוים, בעודם נכנסים לכספת, החל בעל החנות, אריה שניידר, להיאבק עם אבו מוך ותוך כדי כך הנאשם ירה באמצעות האקדח, לכיוונו של אריה, כדור אחד אשר פגע בקיר החדר הפנימי. לאחר הירי, משך יניב שניידר, בנו של אריה, את אביו לאחור והנאשם, אשר השתחרר מאחיזתו של אריה החל לאסוף תכשיטים מהכספת.

השניים לקחו מן הקופה כסף מזומן בסך של כ–1,200 שקל ותכשיטים בשווי 800,000 שקל. טרם יציאתו מהחנות ירה אבו מוך כדור אחד אל דלפק התצוגה בחנות ולקח משם בנוסף מספר מגשים ובהם תכשיטים שונים. השניים נמלטו מהמקום על האופנוע.

שוד מזוין נוסף מיוחס לשני הנאשמים. ב-28 באוגוסט הם שדדו את חנות "תכשיטי אהרון" ברחוב אלנבי בתל אביב. גם כאן נאבק עמם בעל החנות, אהרון פפיסמדוב ונכדו מיכאל פפיסמדוב. על פי כתב האישום, אבו מוך כיוון אקדח אל מיכאל ואיים על סבו כי יפגע בנכד. בשלב זה, התנפל אהרון על עכאווי, תפס באקדח והחל נאבק עימו.

בתגובה ירה עכאווי כדור אחד אשר פגע בקיר הפנימי של החנות. במהלך המאבק בין אחמד לאהרון נפלה מחסנית האקדח אל רצפת החנות, באמצעותה בין היתר הגיעו חוקרי המשטרה על הנאשמים. גם כאן נמלטו השניים על אופנועם. הנאשמים כופרים באישומים נגדם. סניגוריהם ביקשו הבוקר מבית המשפט דחייה על מנת ללמוד את התיק. "מרשי מכחיש בתוקף את האישומים המיוחסים לו", מסר עו"ד גיורא זילברמן, סנגורו של אחמד עכאווי. "מדובר בחומר ראיות רב ביותר, ולאחר עיבוד החומר נוכל לשטוח את טענותינו בפני בית המשפט".

השופט נענה לבקשת הסניגורים ודחה את תחילת המשפט ל-20 בנובמבר. בצהריים יוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד אחמד עכאווי בגין רצח סעיד אמג'ד בבאקה אל גרבייה ב-15 ביולי.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully